۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۶۱۶۸۶۲
وزیر نیرو:

۱۳۶۰ پروژه آب و برق خراسان جنوبی در دست اجرا است

۱۳۶۰ پروژه آب و برق خراسان جنوبی در دست اجرا است
وزیر نیرو گفت: بیش از یک هزار و ۳۶۰ پروژه در حوزه آب و برق خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان در دست اقدام بوده که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر چند کشور ایران با تحریم‌های ظالمانه دشمنان روبرو بوده اما هیچ اختلالی در افتتاح پروژه‌های عمرانی کشور ایجاد نشده است.

وی گفت: بیش از یک هزار و 360 پروژه در حوزه آب و فاضلاب و برق خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان در دست اقدام بوده که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر نیرو افزود: امیدواریم تعدادی از پروژه‌های مذکور تا پایان سال جاری و تعدادی دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم و تعدادی هم بعد از آن به بهره‌برداری برسانیم.

اردکانیان تصریح کرد: استان‌های مرزی به عنوان ویترین در کشور هستند لذا آبرسانی به خراسان جنوبی و روستاهای آن در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های طرح سازگاری با کم آبی و طرح انتقال آب به خراسان جنوبی نیز از طریق نمک زدایی از آب دریا است که این طرح هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده که پایان دولت دوازدهم است خدمات و تحولات خوبی در عرصه صنعت آب و برق کشور شاهد خواهیم بود.

اردکانیان با بیان اینکه حفظ حیات مسکون برای یک ضرورت ملی است، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به طبس نیز کلنگ زنی شده که تا بهار سال 1400 این پروژه مهم نیز به بهره برداری می‌رسد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات