۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۶۸۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

روستاهای خراسان جنوبی با کمبود شدید آب مواجه هستند

روستاهای خراسان جنوبی با کمبود شدید آب مواجه هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی و روستاهایی که با کمبود شدید آب مواجه هستند نیاز به توجه ویژه مسؤولان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند عصر پنجشنبه در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار داشت: بسیاری از چرخ‌های صنعتی، کشاورزی و دامداری با وزارت نیرو می‌چرخد.

وی گفت: وزارت نیرو در کشور اهمیت بسزایی دارد و سهم آن در جامعه غیرقابل انکار است و به همان نسبت می‌تواند در سطح منطقه‌ای و جهانی رشد مقایسه‌ای کشور خود را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی و روستاهایی که با کمبود شدید آب مواجه هستند نیاز به توجه ویژه مسؤولان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در کنار پروژه‌های آبرسانی باید از اسراف و تبذیر در حوزه آب جلوگیری شود و باید قانونی وجود داشته باشد تا اگر کسی اسراف کرد غرامت پرداخت کند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی به لحاظ حیاتی نیز استانی نیمه جان است و آب شرب بسیاری از روستاهای استان با تانکر تامین می‌شود که در این امر بخش کشاورزی و دامداری با موانعی نیز روبرو هستند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار بیان کرد: خراسان جنوبی با خشکسالی 20 ساله روبرو بوده و طی دو دهه اخیر نزولات جوی کاهش یافته و دمای هوا افزایش پیدا کرده است.

محمدصادق معتمدیان گفت: سند سازگاری با کم آبی در استان باید تدوین شود و این طرح به تصویب کارگروه سازگاری کم آبی رسیده که امیدواریم تا هفته آینده در کارگروه ملی تصویب شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات