۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۶۸۷۰
آیت الله خاتمی:

غدیر یک جریان است|ماندگاری نظام از برکت شهیدان است + فیلم

غدیر یک جریان است|ماندگاری نظام از برکت شهیدان است + فیلم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه غدیر تنها منحصر به دوران صدر اسلام نیست و غدیر همیشه باید باشد، گفت: غدیر تنها یک جرقه نیست و یک جریان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در هفدهمین یادواره شهدای جوشقان استرک کاشان و وداع با شهید گمنام تازه تفحص شده که در آستان مقدس امامزاده محمد اوسط برگزار شد، گفت: ماندگاری نظام از سفره شهیدان است.

وی افزود: امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از سفره شهیدان است و همه آن‌هایی که سر سفره شهیدان نشسته ایم بازماندگان شهیدان هستیم تا راه و رسم شهادت فراموش نشود.

آیت الله خاتمی گفت: آنچه که ما امروز داریم از برکت راه و یاد شهیدان است و اگر چهل سال است دشمن قصد دارد به اسلام و نظام آسیب برساند، اما موفق نشده به برکت خون پاک شهیدان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه یاد و نام شهیدان باران رحمت است، اظهار داشت: شهیدان مهمان ویژه خدا هستند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه آثار و یادگار و زحمات شهیدان گم شدنی نیست، اظهار داشت: آن‌هایی که در راه خدا کشته شدند زحمات شان شجره طیبه است که نه تنها گم شدنی نیست بلکه روز به روز در حال رشد و نمو است.

آیت الله خاتمی خون پاک شهدا را پشتوانه انقلاب اسلامی و نظام دانست و افزود: با سرمایه شهدا است که نظام اسلامی چهل سال است مانده است چهل سال‌های دیگر هم باقی خواهد ماند تا به دست صاحب اصلی آن برسد.

وی در ادامه با تبریک دهه ولایت و امامت، گفت: شهدا در راه امامت و ولایت به شهادت رسیدند و در وصیت نامه همه شهدای دفاع مقدس بدون استثنا تأکید شده است امام را تنها نگذارید چرا که شهیدان ما ولایی و ولایتمدار و رهرو راه شهدای کربلا بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه غدیر تنها منحصر به دوران صدر اسلام نیست و غدیر همیشه باید باشد، گفت: غدیر تنها یک جرقه نیست و یک جریان است.

آیت الله خاتمی گفت: ولایت فقیه ما قطره‌ای از دریای ولایت امیرمومنان (ع) است و ولایت فقیه سبب عزت و سربلندی و استقلال ما است و چهل سالگی انقلاب و چهل سالگی‌های دیگر انقلاب مدیون ولایت است و برای همین است که امام می‌فرماید پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

وی درادامه با بیان اینکه روز عاشورا روز گریه شیعه و روز عید غدیر روز شادی شیعه است یادآور شد: از ۳۶۵ روز سال هیچ روزی به اندازه روز عید غدیر دعوت به شادی و لوازم شادی نشده است و هیچ روزی در سال هم به اندازه عاشورا سفارش به حزن و اندوه نشده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عید غدیر روز شادی شیعه است و شادی در این روز نیز عبادت و تکریم غدیر است و روز عید غدیر باید شاد بود و شادی را صادر کرد و نباید کوچکترین اندوهی در خانه شیعه وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است جوشقان استرک کاشان ۳۷ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است که در بین شهدا، شهید مهدی زارع با ۱۶ سال سن کم سن‌ترین شهید و سعید امین الله صباغ زاده با ۳۱ سال مسن‌ترین شهید است./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات