۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۶۱۶۸۷۲
آیت الله رئیسی:

نظارت ها بر مسؤولان اعطای مجوز به بخش خصوصی باید تشدید شود

نظارت ها بر مسؤولان اعطای مجوز به بخش خصوصی باید تشدید شود
رییس قوه قضاییه بر لزوم تشدید نظارت بر بخش‌هایی از دولت که مسئول اعطای مجوز به بخش خصوصی هستند، تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان کردستان با تاکید بر لزوم حاکمیت عدالت در سازمان‌ها و ادارات، تصریح کرد: یک انتصاب نابجا، انتصاب غیرعادلانه است. دادن حق به کسی که صاحب این حق نیست و میدان دادن به کسی که نباید به او میدان داده شود، بی عدالتی است. امضا کردن زیر نامه‌ای که نباید امضا شود، مصداق بی عدالتی است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اندازه گیری اینکه کدام سازمان به عدالت نزدیکتر و کدام به فساد نزدیکتر است، کار سختی نیست، ادامه داد: بخش‌هایی داریم که کار آن‌ها نظارت است و شاخص‌هایی داریم که هر سازمان می‌تواند خود را اندازه گیری کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نقش اساسی مدیران در امر نظارت، پیش و بیش از نظارت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خاطرنشان کرد: مجموعه را دائما رصد و کنترل کنید تا ببینید با توجه به شاخص‌ها، چقدر مجموعه شما نزدیک به صلاح و چقدر نزدیک به فساد است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه گاهی ساختارها غلط است، اظهار کرد: گاهی خود ساختار فسادزا است و باید اصلاح شود. گاهی هم باید رفتار‌ها اصلاح شود و گاهی هردوی آن‌ها نیاز است که باید این موضوع سرعت گیرد.

آیت الله رئیسی گفت: اگر موافقت اصولی یا امضای طلایی دست یک بخش است، باید مراقبت جدی شود. هر بخشی در دولت که مجوز به بخش خصوصی می‌دهد را باید بیشتر مراقبت کرد. این جایی است که مدیران باید نسبت به آن نظارت مضاعف داشته باشند.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم تقویت نظام خودکنترلی در دستگاه ها، اظهار کرد: گسترش مسئله اخلاق الهی و حرفه‌ای و ترویج آن در سازمان‌ها در کاهش جرم و تخلفات اداری نقش دارد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، مردم استان کردستان را مردمی پایبند به مبانی نظام و ارزش‌ها برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کرد موانعی که در مسیر توسعه این استان وجود دارد برطرف شود؛ مثل ماندگاری مدیران که یک مسئله است و میزان ماندگاری مدیران غیربومی که زیاد نیست و این یکی از مشکلات است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: یکی از زمینه‌های مهم توسعه یافتگی، وحدت و انسجام است که بحمدالله در این منطقه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولان، روحانیت سنی و شیعه و نخبگان و خبرگان وجود دارد.

آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم توجه به محرومیت زدایی افزود: امروز دغدغه مقام معظم رهبری در خلوت و جلوت این است که نسبت به فقرا و محرومین حرکتی جهادی انجام شود و مدیران نسبت به این شرایط دغدغه داشته باشند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: توجه نظام به رفع فقر و محرومیت از نقاط محروم در عداد سیاست‌های مهم و متقن نظام جمهوری اسلامی است و واقعا امروز زمینه‌ای که وجود دارد، نیاز به سازمان سالم، پاک از هرگونه آلودگی، قانونمند و کارآمد برای گره گشایی از زندگی مردم است که همان ترجمان عدالت اداری است؛ یعنی سازمان اداری کارآمد که بتواند عادلانه کار کند و مقررات و قوانین در این سازمان حرف محوری را بزند و روابط متاثر از ضوابط تعیین شود و هرگونه رابطه ناسالم مذموم شمرده شود. با یک سازمان اداری کارآمد قطعا روز به روز امنیت این منطقه افزایش پیدا می‌کند چرا که امنیت در اینجا به مردم متدین در صحنه متصل است.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به قدرت و نفوذ منطقه ای ایران، مهمترین مولفه اقتدار کشور را حضور مردم در صحنه های گوناگون دانست و پیشنهاد داد که کارگروهی به دستور استاندار و از دستگاه‌های نظارتی و مدیران تشکیل شود و شاخص‌ها تعیین شود و مدیران وضعیتشان را با این شاخص‌ها ارزیابی کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات