۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۱۶۸۷۷
خطیب نماز جمعه ساری:

انقلاب اسلامی در سایه غدیر، عزت و عظمتی جهانی دارد

انقلاب اسلامی در سایه غدیر، عزت و عظمتی جهانی دارد
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که واقعه غدیر نشان عظمت و جایگاه حضرت علی (ع) است، گفت: عظمت و بزرگی مولای متقیان امیرالمومنین در غدیر خم ثابت شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، خطیب نماز جمعه مرکز استان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساری با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، این دهه را فرصت مغتنمی در جهت تبیین صحیح جایگاه امامت و ولایت در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تبلیغ و نشر فرهنگ غدیر در جامعه بهره گرفته شود، افزود: برگزاری جشن‌های دهه غدیر و ولایت در این ایام با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی ضروری است.
 
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که واقعه غدیر نشان عظمت و جایگاه حضرت علی (ع) است، خاطرنشان کرد: عظمت و بزرگی مولای متقیان امیرالمومنین در غدیر خم ثابت شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و معاندان اهل بیت (ع) همواره تلاش کردند تا واقعه عظیم غدیر از تاریخ محو شود، تصریح کرد: اما علیرغم همه تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های کلان صورت گرفته در این خصوص، شکست خوردند.
 
امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز شیعه در دنیا عزت و عظمتی دو چندان دارد، گفت: واقعه عظیم غدیر موجب تداوم رسالت شد و امروز اگر شیعه در جهان این گونه عظمت دارد به برکت غدیر است.
 
وی با بیان این که متأسفانه بدعهدی انسان‌های نادان در طول تاریخ وقایع غمبار بسیاری را رقم زد که یکی از این وقایع مهم و دردناک واقعه عاشورا است، گفت: امروز جامعه اسلامی وظیفه دارد با پرهیز از اختلافات و تفرقه تنها در پی وحدت و همبستگی باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران ادامه جریان با عظمت غدیر است، افزود: این انقلاب و نظام اسلامی بر مبنای ارزش‌ها و آرمان‌های غدیر پایه گذاری شده و ادامه دارد.
 
وی با اشاره به این که اگر بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) واقعه غدیر امتداد داشت هیچ اتفاق بدی در تاریخ رخ نمی‌داد، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، پرچم غدیر در جهان به اهتزاز درآمده است.
 
حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) در جهان اثرگذار است، گفت: این نظام دینی با اقتدار در برابر دشمنان و معاندان دین و انقلاب می‌ایستد و دین و ملت خود دفاع می‌کند./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات