۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۱۶۸۸۳

انتقاد امام جمعه اهواز از کم کاری دولتمردان در خدمت به مردم

انتقاد امام جمعه اهواز از کم کاری دولتمردان در خدمت به مردم
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به افسار گسیختگی‌های موجود در بازار به انتقاد از مدیریت دولتمردان پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نمازجمعه امروز اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان و شیعیان و مسلمانان است که روزه گرفتن در چنین شبی ثواب ۶۰ سال روزه را دارد، ضمن اینکه تأکید بسیاری بر غسل در کنار زیارت امیرمؤمنان، دیدار با مؤمنان و سادات شده است از سوی دیگر اطعام و افطاری دادن در چنین روزی بسیار در روایات مورد تأکید قرار گرفته است.

تمسخر دلسوزان و دلواپسان

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی همه دولت‌ها کار و تلاش کردند، عنوان داشت: نزدیک به ۵۰ ماه از توافق برجام، ۴۳ ماه از اجرای آن و ۱۵ ماه از خروج آمریکا از چنین توافقی می‌گذرد و علی رغم انجام همه تعهدات هیچ دستاوردی برای مان نداشت، در آن مدت دلسوزان و دلواپسان مورد تمسخر قرار گرفتند چرا که بار‌ها خواستار گرفتن امتیاز نقد نه نسیه از آمریکا شدند.

امام جمعه اهواز با ابراز تأسف از اینکه آمریکا و اروپا به هیچکدام از تعهدات شان در برجام عمل نکردند، افزود: ۴ سال چشم دوختن به خارج از مرز‌های اسلامی و کدخدا تقریبا کشور را تعطیل کرد، چشم دوختن به دشمنان دین و رویگردانی از وعده‌های الهی سبب می‌شود تا ذات باری تعالی، انسان‌ها را ناامید کند.

چشم دوختن به دشمنان و عدم سازگاری با مبانی دین و انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: چشم بستن به دشمنان با کدامین مبانی دین و انقلاب اسلامی سازگاری دارد؟ در بن بست‌های فردی، اجتماعی و حکومتی باید فقط خدا را در نظر گرفت و خالص عمل کرد همچنانکه در ۸ سال دفاع مقدس با توکل بخدا در برابر چندین کشور ایستادگی کردیم.

وی بیان داشت: در بیش از ده‌ها موضوع مهم اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری روز دنیا حرف اول منطقه‌ای را می‌زنیم؛ چنین موفقیت‌هایی در دوران تحریم‌ها و با کار‌های انقلابی و جهادی به دست آمد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امروز در پی آزادسازی نفتکش توقیف شده ایران در جبل الطارق شاهد شکست آمریکا و انگلیس بودیم، خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال اخیر با اطاعت از سخنان امام و ولایت، حرف اول را زدیم و هرجا پشت کردیم به مصیبت‌هایی گرفتار شدیم؛ منتهی تصور بعضی‌ها بر آن است که سر مردم در زیر برف قرار دارد حال آنکه بسیاری از این جمعیت ۸۰ میلیونی، نخبه و عالم هستند و در عین حال بی سواد‌های درس نخوانده‌ای دارد که بهتر از درس خوانده‌ها مسائل مختلف را تحلیل کنند.

از دلار هزار تومانی تا دلار ۲۰ هزار تومانی

امام جمعه اهواز با بیان اینکه بنا بر رسیدن دلار به هزار تومان نه ۲۰ هزار بود، افزود: به مرگ می‌گیرند تا به مردم به تب راضی شوند، این سیاست، سیاست قاجاریه است که نرخ‌ها را بالا می‌بردند و پس از مدتی اندکی کاهش می‌دادند همچون دلار که پس از رسیدن به ۲۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: قرار بود مردم بجای دریافت یارانه از دولت، خود به دولت یارانه پرداخت کنند، چه بسیار کارگرانی که ۹ ماه است حقوق دریافت نکردند یا در طول هفته به اندازه یک روز نتوانستند سرکار بروند.

کالا‌های بی کیفیت و از دست رفتن بازار کشور‌های همسایه

وی تأکید کرد: نمی‌توانیم حال کارگرانی که حقوق نگرفته و سرکار نرفته را درک کنیم، پراید ۱۲ میلیون تومانی به ۶۰ میلیون رسید، عدم ثبات قیمت ها، صادرات برخی کالا‌های بی کیفیت بر اثر عدم نظارت سبب شد تا بازار کشور‌های همسایه از دست مان برود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ثبات پول ملی کشور‌های داعش زده همچون عراق و سوریه از ما بیشتر است، گفت: هیچ نظارتی بر قیمت‌ها وجود ندارد، بلیت یک هواپیما تا تهران، میلیون تومانی است، این چه نظارتی است؟ اگر کشور را رها می‌کردیم مگر به غیر از این اتفاق دیگری می‌افتاد؟.

بلا‌های بی حد و حصر ملت در نتیجه عدم ثبات بازار و ارز

امام جمعه اهواز با بیان اینکه برخی خانواده‌ها قدرت خرید سیب زمینی و پیاز را ندارند، عنوان داشت: نظام مقدس اسلامی بر نمی‌تابد که مسؤولش سوار ماشین چند میلیاردی شود، نظام مقدس اسلامی بر نمی‌تابد مسؤولش در منازل چندین میلیاردی ساکن باشد، در نظام مقدس اسلامی یک مسؤول نباید سفره‌های رنگین و حقوق‌های نجومی و زندگی اشرافی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه طرف سخنان ما مسؤولان و نه مردم هستند، خاطرنشان کرد: مسؤولان در جامعه اسلامی همچون طبقه متوسط جامعه یا طبقه ضعیف زندگی کنند، چه بلا‌هایی که در نتیجه عدم ثبات بازار و ارز بر سر مردم آمد، چه بسیار چک‌های برگشتی، چه بسیار به زندان افتادن‌ها و چه بسیار خانواده‌هایی که فرو پاشید.

تفاوت عوام و خواص

وی تصریح کرد: چرا صادرات و واردات در اختیار عده‌ای انگشت شمار است؟ چرا بانک‌ها کنترل نمی‌شوند و حلال مشکلات عوام نیستند؟ برخورد‌های قوه قضائیه جای تقدیر و تشکر دارد، اما چقدر باید از این قوه هزینه کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تا کی باید قوه قضائیه کار بگیر و ببند داشته باشد، افزود: وقتی در یک دفتری چند نفر میلیارد‌ها پول بردارند، معلوم می‌شود که در آنجا مدیریت وجود ندارد.

امام جمعه اهواز گفت: ۲۰۰ ماشین که متعلق به مردم است دو سال در گمرک خرمشهر ماندند و تاکنون تکلیف شان مشخص نشده، اما یک نفر صد‌ها هزار ماشین را وارد کرده است.

بردن آبروی نظام اسلامی با صدور کالا‌های بی کیفیت

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه کشور را رها کردن در عین تعریف و تمجید از مدیریت خود به هیچ وجه زیبنده نیست، تصریح کرد: مذاکره برای رفع تحریم بود، مردم با گرانی و سختی می‌سازند، اما با بی عدالتی هرگز نمی‌سازند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های بی بضاعت قادر به تهیه گوشت و برنج نیستند، بیان داشت: براثر عدم نظارت، کیفیت و وزن کالا در عین افزایش قیمت، کاهش پیدا می‌کند و همچنین کالا‌هایی به خارج از کشور صادر می‌شود و با چنین عملی، آبرو و حیثیت نظام اسلامی می‌رود.

امام جمعه اهواز در پایان تقویت نظارت‌ها در کشور را خواستار شد و گفت: از اقدامات قوه قضائیه بطور جدی حمایت می‌کنیم./۹۴۵۶/پ202/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
احسنت
0
0