۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۱۶۸۸۵
آیت الله علم الهدی:

اینستکس از برجام هم بدتر است|راه حل مشکلات اقتصادی عدم وابستگی به دشمن است

اینستکس از برجام هم بدتر است|راه حل مشکلات اقتصادی عدم وابستگی به دشمن است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اروپایی ها وعده اجرای اینستکس را می دهند؛ در حالی که اگر زوایای این طرح بررسی شود، می بینید که از برجام هم بدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به سیره ائمه اطهار(ع) در مواجهه با دشمنان اسلام، اظهار کرد: ائمه(ع) به سراغ دشمن نمی رفتند تا مشکل توطئه او را به وسیله خودش دفع کنند؛ بلکه برنامه مستقلی را در درون جریان امامت و ولایت اجرا می کردند و با آن برنامه، دشمن در توطئه اش شکست می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که روش برخورد ائمه اطهار(ع) با دشمنان باید الگوی ما باشد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن سفره ما را مورد تهاجم قرار داده و بدترین توطئه ها را در جهت سقوط انقلاب و نظام در پیش گرفته است.

راه حل مشکلات اقتصادی، عدم وابستگی به دشمن است

وی به تبیین راه های مختلف برخورد با این تهاجم اقتصادی پرداخت و افزود: یک نظریه، نظر رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند ما ملتی 80 میلیونی با منابع، معادن، ثروت و فناوری هستیم و باید اقتصاد مقاومتی خودکفایانه ای را در زندگی برنامه ریزی کنیم که مردم و جامعه ما را در عرصه معیشت و اقتصاد در برابر تحریم و توطئه دشمن مقاوم کند. از حدود 5 سال گذشته رهبر معظم انقلاب تیتر این برنامه را اعلام کردند و راهکارها، مؤلفه ها و کیفیت اجرایی را تبیین کرده اند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: نظریه دیگری که مطرح شده این است که برای رفع تحریم ها به سراغ خود دشمن برویم که این نظریه را 4 سال تجربه کردیم. در جریان برجام معطل شدیم و تحریم ها چند برابر و مشکلات افزون تر شد اما مسأله تحریم مرتفع نشد. مشخص است دشمنی که برنامه نابودی ما را دارد، اگر به سراغش برویم، رفتار بدتری بروز خواهد داد چون توطئه خود را در آستانه پیروزی خواهد دید.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: امروز پس از تجربه ناموفق برجام، اروپایی ها برنامه دیگری به نام اینستکس را در برابر ما قرار داده اند که رییس جمهور فرانسه 100 دقیقه درباره آن با رییس جمهور ما بحث می کند و چانه می زند. مشخص است این برنامه یک کلاهبرداری است و حل کننده مشکلات ما نیست.

وی تصریح کرد: آبروی اروپایی ها در مسأله کاهش تعهدات برجامی ما نسبت به مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور ما، بر باد رفته و خودشان را با این پیمان شکنی در دنیا بی حیثیت کرده اند. اگر ما این مصوبه را ادامه دهیم، هم خسارت برجام را از نظر موقعیت بین المللی تأمین می کنیم و هم بی آبرویی دشمن را رقم زده ایم و هم در مسأله انتخابات آینده آمریکا که جریان ایده آل استکبار است، شکست می خورد.

در جریان برجام مسئولان به رهنمودهای رهبر انقلاب بی توجهی کردند

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در مسأله برجام رهبر معظم انقلاب رهنمودی دادند که به آن عمل نشد. رهبری فرموده بودند تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده، شما به تعهدات خود در کاهش دادن فناوری هسته ای آغاز نکنید و به هر میزان که طرف مقابل پیش رفت، پیشروی کنید. ما کاری نداریم که مقصر در این جریان چه کسی بود؛ ما می خواهیم این تجربه را بازگو کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز اروپایی ها از ما درخواست کرده اند که کاهش تعهدات برجامی ادامه پیدا نکند تا طرح اینستکس به اجرا در آید؛ در حالی که اگر زوایای این طرح بررسی شود، می بینید که از برجام هم بدتر است. مگر همین اینستکس نبود که شش ماه به آن عمل نشد و شورای عالی امنیت ملی ما را به تصویب طرح کاهش تعهدات رساند؟/861/پ202/ب1

ارسال نظرات