۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۱۶۸۸۷
رییس جهاد دانشگاهی قم:

تقویت مبانی علمی برنامه ها و فعالیت ها کشور را از بیگانه بی نیاز می کند

تقویت مبانی علمی برنامه ها و فعالیت ها کشور را از بیگانه بی نیاز می کند
رییس جهاد دانشگاهی قم تأکید کرد: اگر مسائل و مبانی علمی برنامه ها و فعالیت ها تقویت شود نیازی به بیگانگان نخواهیم داشت و استقلال ما زیر سؤال نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حیدری رییس جهاد دانشگاهی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر هر کشوری که از نظر علمی و فناوری پیشرفت نکند و به آن اهمیت ندهد قطعا دچار مشکلات جدی خواهد شد.

وی افزود: توسعه عجین با پیشرفت علمی است، اگر پیشرفت علمی نباشد بسیاری از سیاست های نظام اجرایی نمی شود، در دهه های اخیر حمایت خوبی از فعالیت های علمی صورت گرفته و جوانان بر برطرف کردن خلأهای علمی اهتمام دارند.

حیدری با بیان این که آگاهی و دانش به عنوان یک قدرت در جهان است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب با حمایت حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، وظیفه جهاد دانشگاهی ارتباط بین صنعت، بازار کار و جامعه با دانشگاه است.

وی ادامه داد: مسائل علمی نباید تنها کارکرد کتابخانه ای داشته باشد بلکه باید در عمل مورد استفاده قرار گیرد تا رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد، نقش آفرینی در حوزه پژوهش و فناوری، آموزش، امور فرهنگی و اشتغال و تجاری سازی دانش از موارد فعالیت جهاد دانشگاهی است.

رییس جهاد دانشگاهی قم با بیان این که با تقویت مبانی علمی فعالیت ها نیازی به خارج از مرزها نخواهیم داشت، ابراز کرد: اگر مسائل و مبانی علمی برنامه ها و فعالیت ها تقویت شود نیازی به بیگانگان نخواهیم داشت و استقلال ما زیر سؤال نخواهد رفت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی و دستاوردهای آن حمایت می کنند تا تلاش ها مضاعف شود و به ثمر برسد، در صنایع سنگین مانند نفت، برق، کشاورزی، مهدسی و حمل و نقل از مواردی است که جهاد دانشگاهی ورود کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی و سلول های بنیادی فعالیت های جدی دارد و دستاوردهای خوبی کسب کرده است، برای این که علم تبدیل به خدمت شود مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در قم تأسیس کردیم.

وی اضافه کرد: تکنیک های پیشرفته دنیا در مرکز فوق تخصصی جهاد دانشگاهی قم مورد استفاده قرار می گیرد و 13 درصد از بیماران از کشورهای آسیاسی، آمریکایی و اروپایی هستند.

رییس دانشگاه جهاد دانشگاهی قم با بیان این که 2500 دانشجو تحت پوشش هستند، گفت: حدود 20 هزار نفر در سطح شهر هم تحت آموزش برنامه های آموزشی جهاد دانشگاهی هستند.

وی افزود: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی هم ورود داشته ایم و درصدد بررسی علل آسیب ها و برنامه ریزی برای برطرف کردن آن ها هستیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات