۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۶۸۹۳

اردن خواستار کاهش تنش بین هند و پاکستان شد

اردن خواستار کاهش تنش بین هند و پاکستان شد
وزارت خارجه اردن دو کشور هند و پاکستان را به کاهش تنش و گفت‌وگو برای عبور از بحران کنونی فراخواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن، دو کشور پاکستان و هند را به گفت‌وگو برای حل بحران کنونی دعوت کرد.

 القضاة همچنین تأکید کرد که اردن به درایت رهبران پاکستان و هند برای تعامل با حوادث پرشتاب و اتخاذ اقدامات ضروری جهت مهار تنش موجود از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز، اطمینان دارد.

وی گفت‌‌وگوی بین هند و پاکستان را در راستای تقویت حسن همجواری دو کشور بر اساس عرف و قوانین بین‌المللی برشمرد که به تقویت امنیت و ثبات در این منطقه مهم کمک می‌کند.

چهاردهم مرداد ماه وزیر کشور هند در پارلمان، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و پایان دادن به بند ۳۷۰ قانون اساسی هند را اعلام کرد و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از «تروریسم و جدایی‌طلبی» آزاد می‌کند، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد. 

کشمیر در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده بوده و بر اساس خبرهای غیررسمی، دولت مرکزی هند اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی را در این منطقه قطع کرده است. همچنین شماری از مقام‌های سابق منطقه در حبس خانگی قرار گرفته‌اند و شماری نیز بازداشت شده‌اند. همچنین گزارش شده است که با بالا گرفتن تنش، هزاران نفر از ساکنان این مناطق نیز تخلیه شده‌اند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات