۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۶۹۰۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

مؤمنان برای گرامیداشت عید غدیر آماده شوند

مؤمنان برای گرامیداشت عید غدیر آماده شوند
حجت الاسلام عباسی گفت: مؤمنان باید خود را برای جشن روز عید غدیر خم آماده کنند و با آداب و اعمال این روز بزرگ آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب عباسی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با اشاره به جایگاه والای عید سعید غدیر برای مؤمنان، بر ضرورت آمادگی برای استفاده کامل از این روز بزرگ تأکید و اظهار کرد: مؤمنان باید خود را برای جشن روز عید غدیر خم آماده کنند و با آداب و اعمال این روز بزرگ آشنا شوند.

وی با بیان این که عظمت عید سعید غدیر بیش از همه در کلام امیرمؤمنان(ع) قابل درک است، خاطرنشان کرد: حدود سی سال پس از واقعه غدیر، در دوران خلافت امیرمؤمنان(ع)، ایشان در یکی از سالگردهای این واقعه بزرگ که با روز جمعه مقارن شده بود، در خطبه ای که شرح آن در نهج البلاغه هم نیامده، به بیان عظمت این روز پرداختند.

سخنران حرم مطهر رضوی در تبیین گفت: امیرمؤمنان(ع) در این خطبه به آیه ای که درباره غدیر نازل شده اشاره کرده و می فرمایند برخی افراد از نزول این آیه آنچنان عصبانی شدند که حاضر شدند سنگ از آسمان نازل شود و جان بدهند؛ آن ها فریادها برآوردند و لغزش ها داشتند و برخی بر عناد خود پایدار ماندند و گروهی نیز آن را پذیرفتند اما باور قلبی به آن نداشتند.

حجت الاسلام عباسی افزود: امیرمؤمنان فرمودند «غدیر روز بزرگی است که حجت ها در آن آشکار شده و روز کامل شدن دین، روز عهد بسته شده، روز آشکار شدن عقده های نفاق و کفر، روز دلیل و برهان، روز بیان ایمان، روز امن و آسودگی و روز عیان شدن رازها است.»

وی یادآور شد: انبیای دیگر هم موظف بودند در روز عید غدیر جانشین خود را معرفی کنند و به همین سبب این روز در آسمان ها شناخته شده تر از زمین است.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: در همین خطبه امیرمؤمنان(ع) اعمال و مستحبات روز عید غدیر را بیان کردند و بر احسان به مردم که مایه افزایش ثروت و طول عمر قرار داده شده، محبت نسبت به دیگران، هزینه کردن برای وابستگان و اهل و عیال، گشاده دستی، آشکار کردن شادمانی و شکرگزاری نسبت به درگه خداوند سفارش فرمودند.

حجت الاسلام عباسی افزود: بنا به فرمایش امیرمؤمنان(ع) پاداش یک درهم احسان در این روز برابر صد هزار درهم در روزهای دیگر است. روزه در عید سعید غدیر نیز یکی از روزه های مستحب است و خداوند برای آن پاداش عظیمی قرار داده است؛ به گونه ای که حضرت می فرمایند اگر کسی تمام عمر دنیا را شب ها عبادت کند و روزها روزه بگیرد، چنین ثوابی نخواهد برد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات