۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۹۱۱

گزارش‌های تاییدنشده از کشته‌شدن سرکرده سعودی تروریست‌ها در سوریه

گزارش‌های تاییدنشده از کشته‌شدن سرکرده سعودی تروریست‌ها در سوریه
منابع خبری اعلام کردند که مقر تروریست سعودی که از «مسئولان شرعی» وابسته به جبهة النصره است، در منطقه «خان شیخون» کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش سوریه در شمال غرب این کشور به ویژه جنوب استان ادلب به پیشروی در برابر گروه‌های تروریستی به ویژه «جبهة النصره» و «جیش العزة» ادامه می‌دهد.

یک منبع آگاه در پیامی ویژه به خبرگزاری «براثا» عراق گزارش داد که «عبدالله المحیسنی» سرکرده سعودی حاضر در گروه تروریستی جبهة النصره کشته شده است.

منبع مذکور تأکید کرد که المحیسنی در منطقه «خان شیخون» در جنوب ادلب هدف قرار گرفته و کشته شده است.

المحیسنی که فارغ التحصیل دانشگاه «محمد بن سعود» عربستان است، یکی از سرسخت‌ترین عناصر تکفیری حاضر در سوریه به شمار می‌رفت.

این منبع اظهار داشت که خبر کشته شدن وی در جریان حمله‌ای که مقر این تروریست را هدف قرار داده، تقریبا قطعی است.

وی پیش‌بینی کرد که «کشته شدن وی، پیامدهای خطرناکی برای طرح سعودی-آمریکایی در سوریه داشته باشد».

منبع مذکور خاطر نشان کرد که با توجه به پیشروی ارتش سوریه خان شیخون که شامگاه روز گذشته صورت گرفت و احتمال دارد نیروهای سوری بر آن مسلط شوند، تأثیر کشته شدن این عنصر سعودی بیشتر خواهد بود.

المحیسنی که مسئول شرعی ائتلاف «جیش الفتح» بود، چند سال پیش ادعا کرده بود که آیه جدیدی به قرآن افزوده شده است.

جیش الفتح ائتلاف متشکل از جبهه النصره، «احرار الشام»، «جند الاقصی»، «جیش السنة»، «فیلق الشام»، «لواء الحق» و «اجناد الشام» بود که در24 مارس 2015 شکل گرفت.

این تروریست سعودی در ادامه ادعای خود گفته بود: «در خواب دیدم که با برخی از دوستان نشسته و قرآنی در دست دارم که با ترتیل برایشان میخوانم. در اثنای تلاوت، آیه جدیدی نازل شد که در آخر آن صفحه نوشته شده بود: و می‌بینی زمانی که آنان را بمباران می‌کنیم و به جز خدا، یار و یاوری ندارند؛ زیرا آنان خداوند و رسولش را دشنام داده اند» (ولو ترى إذا قصفناهم ولم یکن لهم من دون الله من ولی ولا نصیر ذلک بأنهم سبوا الله ورسوله).

المحیسنی در توئیتر خود این ادعاها را مطرح کرده بود، ولی بلافاصله توئیتهای خود را پاک کرد. در واکنش به این ادعاها برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، وی را متهم کردند که ادعای پیامبری کرده و او را به «مسیلمه کذاب» شبیه کردند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات