۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۶۹۱۵
امام جمعه نجف:

اسرائیل از بسیج مردمی عراق می ترسد

اسرائیل از بسیج مردمی عراق می ترسد
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در انفجار انبار تسلیحات بسیج مردمی اظهار داشت که اسرائیل از این بسیج می ترسد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، تصمیم نخست وزیر عراق مبنی بر عدم اجازه پرواز به هواپیماهای کشورهای خارجی برای ورود بدون اجازه از نیروهای مسلح به آسمان این کشور را شجاعانه توصیف کرد و اظهار داشت که این تصمیم در راستای حفظ حق حاکمیت عراق اتخاذ شده است.

وی با اشاره به انفجار انبار اسلحه ای متعلق به بسیج مردمی عراق گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی مسؤولیت این انفجار را بر عهده گرفته و این اقدام اسرائیل نشان دهنده میزان ترسش از عراق است.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه گفت: بازی های فوتبال جام غرب آسیا که در شهر کربلا برگزار شد، به پایان رسید، اما لکه ننگ بی حرمتی آنان به امام حسین (علیه السلام) همچنان باقی مانده است. وزیر ورزش و جوانان مسؤول این اقدام است زیرا این بی حرمتی با موافقت و در مقابل او رخ داده است.

وی تقویت جبهه نبرد در خط مقدم جنگ نرم شد و در این راستا به راهکارهای اشاره کرد و بیان داشت: شبکه های که اباحه گری و خشونت را ترویج می دهند باید تعطیل شوند و خانواده های نیز باید برنامه های سالم و صحیحی برای فرزندانشان در نظر بگیرند. مؤسسات فرهنگی، اجتماعی، خیریه و آموزشی و تربیتی نیز نباید در این عرصه بیشتر فعالیت کنند.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه های دینی نماز جمعه، برگزاری مراسم زیارت و دعای عرفه در کربلا مقدس را موفقیت آمیز توصیف کرد و اظهار داشت که این مراسم نشان داد که اشخاصی که مدعی دوری جوانان از دین هستند، اشتباه کرده اند و مردم عراق هنوز بر امور دینی خود تاکید وافری دارند.

وی از پلیس عراق برای برقراری امنیت این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: ارتش عراق سند محافظت از امنیت  است و در واقع ارتش و بسیج مردمی مانند دو بال یک پرنده هستند.

ارسال نظرات