۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۱۶۹۳۱
حجت الاسلام فرحزاد:

گرامیداشت عید غدیر مورد تأکید معصومان بوده است

گرامیداشت عید غدیر مورد تأکید معصومان بوده است
کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: امام صادق (ع) سه مرتبه قسم خوردند که خداوند روزی با فضیلت تر از روز غدیر خم خلق نفرموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد شامگاه جمعه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با اشاره به اعمال دینی دارای پاداش بی حساب، درک فضایل امیرمؤمنان(ع) را یکی دیگر از این اعمال دانست و افزود: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که فرمودند اگر تمام جن و انس نویسنده شوند و تمام آب های دریا مرکب شود و تمام درخت ها قلم شود، از شمارش فضائل و کرامات امیرمؤمنان(ع) عاجز هستند. محبت امیرمؤمنان(ع) گناهان بزرگ را از بین می برد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: امام هشتم(ع) می فرمایند «خدای متعال در روز غدیر گناهان شصت ساله مرد و زن مؤمن را می آمرزد.» روز عید غدیر روز بزرگی است که تمام پیامبران جانشین خود را در این روز معرفی کرده اند. هجدهم ذی الحجه روزی است که کشتی نوح به سلامت بر کوه جودی نشست و اهل آن نجات پیدا کردند و همان روزی است که آتش بر حضرت ابراهیم(ع) سرد شد. از این رو روز عید غدیر در واقع هزاران عید است.

حجت الاسلام فرحزاد اظهار کرد: اسلام برای جزئی ترین مسائل زندگی مسلمانان راهبرد ارائه کرده است. آیا چنین دینی می تواند برای مسأله مهمی مانند جانشینی پیامبر اکرم(ص) راهبردی ارائه نکرده باشد؟ امام هشتم(ع) در اهمیت روز غدیر فرمودند «به خدا قسم اگر مردم عظمت و حقیقت این روز را درک می کردند، ملائکه روزی ده بار با آن ها مصافحه می کردند.»

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: در غدیر خم امام رضا(ع) افرادی را که به زیارت ایشان می رفتند، در منزل نگاه داشتند، به آن ها افطاری دادند و برای خانواده آن ها لباس، کفش و زیور آلات هدیه فرستادند. ایشان همواره سفارش می کردند برای عید غدیر عمل خیری انجام دهید و نسبت به این روز بی تفاوت نباشید.

وی افزود: زیارت سادات، علما، فامیل و مؤمنین در روز عید غدیر سفارش شده است و امام رضا(ع) فرمودند «اگر کسی در این روز به دیدار مؤمنی رود، خداوند پس از مرگش 70 نور را در قبر او قرار می دهد و 70 هزار فرشته هر روز به دیدنش می روند و او را به بهشت مژده می دهند.» ما در روز قیامت خیلی به نور نیاز داریم و بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص) کسانی نورشان در روز قیامت بیشتر است که محبتش نسبت به اهل بیت(ع) بالاتر باشد.

حجت الاسلام فرحزاد خاطرنشان کرد: اگر یک روزمان را وقف امیرمؤمنان(ع) کنیم، برکت آن شامل حال ما خواهد شد. امام صادق سه بار قسم خوردند که خداوند روزی با فضیلت تر از روز غدیر خم خلق نفرموده است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: پیامبر اکرم(ص) 120 بار به معراج رفت و در تمام این موارد خداوند به ایشان دستور تبلیغ ولایت امیرمؤمنان(ع) و اولاد ایشان را صادر فرموده است. طولانی ترین خطبه پیامبر(ص) خطبه غدیر بوده است و ایشان در همان خطبه بیش از 10 بار نام امام زمان(عج)‌را آورده اند. ایشان حجت را بر عالم تمام کرده و فرمودند «کسی که گفتار من درباره امیرمؤمنان(ع) را رد کند، ملعون است.»/861/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
چرا آخه سخنان غیرعالمانه می گویید ؟
مبدا گاه شماری قمری آغاز هجرت حضرت رسول از مکه به مدینه است . ارتباط دادن وقایع پیش از اسلام به این گاه شماری مانند ارتباط قوزک پاست به شقیقه !
1
0