۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۱۶۹۴۴
حجت الاسلام ذوالنور:

مسؤولان روحیه جهادی را از شهدا بیاموزند

مسؤولان روحیه جهادی را از شهدا بیاموزند
حجت الاسلام ذوالنور حل مشکلات اقتصادی کشور را در گرو داشتن روحیه جهادی عنوان و تأکید کرد که مردم و مسؤولان باید این روحیه را از شهدا بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین شب از مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» به یاد شهدای ورزشکار شامگاه جمعه به همت حوزه مقاومت بسیج شهید ورزنده در بوستان شهدای آذر برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این مراسم تکریم شهدا و خانواده های معظم ایثارگران را سنتی حسنه عنوان کرد و گفت: خانواده شهدای ورزشکار قم چه در عرصه دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم قابل توجه است و قم از این جهت افتخار بزرگی دارد.

وی افزود: شهید از دنیا و آنچه در آن بود گذشت و تمام هستی خود را در راه دفاع از باورهای دینی و اعتقادات، ناموس و وطن و تمامیت ارضی در طبق اخلاص گذاشت و اگر شهدا نبودند معلوم نبود که ما امروز چه وضعیتی داشتیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تجلیل ویژه از عملکرد مدافعان حرم یادآور شد: بی شک اگر این مدافعان حرم نبودند و از حرم اهل بیت(ع) در سوریه دفاع نمی کردند تکفیری ها چیزی از ما باقی نمی گذاشتند و کشور و ناموس و اعتقادات ما را از بین می بردند.

وی با بیان این که برای دشمن تکفیری شیعه و سنی تفاوتی نمی کرد، گفت: داعش وقتی شمال عراق و اقلیم کردستان را گرفت، وارد منازل اهل سنت این منطقه شده و پدر خانواده را به زور اسلحه مجبور می کرد که دختران خود را برای جهاد نکاح در اختیار داعشی ها قرار بدهد و اگر او حاضر به این کار نمی شد مغز او را با گلوله تفنگ متلاشی می کرد.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: یکی از اقدامات ننگین داعش صادر کردن و فروختن بیش از 110 هزار زن مسلمان و غیر مسلمان به عنوان برده جنسی به غرب و اروپا بود، بنابراین همه ما امروز مدیون خون شهدا و عملکرد ویژه مدافعان حرم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تجلیل درست از کار شهدا و ایثار و خدمت آنها را سخت و غیر ممکن دانست و گفت: عمل کوچک ما هرگز نمی‌تواند پاداش کار بزرگ آنها باشد، اما تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که همان روحیه جهادی آنها را در زندگی و کار و تلاش خودمان جاری و ساری کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر همین روحیه جهادی در بین مردم و مسؤولان ما وجود داشته باشد بی شک وضعیت اقتصادی کشور ما حل می‌شود، بنابراین باید در همه عرصه های اجرایی کشور از این روحیه شهدا درس بگیریم و از آن استفاده کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: آن روحیه باعث شد که ما تسلیحات و تجهیزاتی درست کنیم که بتوانیم پهپاد جاسوسی آمریکا را ساقط کنیم تا کشور ونزوئلا نیز از ما بخواهد این تکنولوژی را در اختیار آنها هم قرار بدهیم، عقیده ما این است که مشکلات کشور جز با اتکای به توان داخلی و روحیه جهادی حل شدنی نیست./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
متخصص تشخیص راه درست از نادرست در انقلاب رهبری معظم هستند.
0
0