۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۱۶۹۴۵
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

۳۳۲ شهید استان قم از جامعه ورزشکاری هستند

۳۳۲ شهید استان قم از جامعه ورزشکاری هستند
منعم با اشاره به عجین شدن ورزش قم با فرهنگ و نام شهدا از تقدیم ۳۲۰ شهید دفاع مقدس و ۱۲ شهید مدافع حرم قم از جامعه ورزشکاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین شب از مراسم یادواره شهدای «مشق عشق» به یاد شهدای ورزشکار قم شامگاه جمعه به همت حوزه مقاومت بسیج شهید ورزنده در بوستان شهدای آذر برگزار شد.

رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در این مراسم ضمن تجلیل از پایداری ها و پایمردی های شهدا در طول تاریخ پس از انقلاب خاطرنشان کرد: اقتدار ایران اسلامی مدیون دلاوری ها و رشادت های شهدایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم از جان شیرین خود گذشتند.

وی افزود: پیام شهیدان برای مردم و جوانان امروز پاکی و صداقت و ایثار و معنویت است، نسل جدید ما باید با منش و اندیشه شهدا آشنا شده و بدانند این شهدا بودند که در راه دفاع از حق و حقیقت گوی سبقت را از دیگران ربودند و در دریای عشق و معنویت شنا کردند.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود جامعه ورزش را به تبعیت از سیره شهدا دعوت کرد و گفت: ایثار و فداکاری و جوانمردی درسی است که جامعه ورزش و جوانان عزیز ما باید از شهدا بیاموزند، چراکه قهرمانان و پیروزهای اصلی شهدا بودند که باید عملشان سرلوحه کار و عمل ما قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: امروز تجلیل از شهدا و تکریم خانواده های معظم آنها وظیفه ما است و این کار کوچکی است که به عهده داریم؛ ما باید در مسیر شهدا گام برداریم و حرمت خون آنها را با عمل خود حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آماری از شهدای ورزشکار استان قم خاطرنشان ساخت: استان قم بیش از شش هزار و پانصد شهید در دفاع مقدس دارد که از این بین 320 شهید از جامعه ورزشکاری هستند و همچنین از بین شهدای مدافع حرم استان قم 12 نفر ورزشکار بوده اند که این آمار به عنوان افتخاری بزرگ برای جامعه ورزش این استان محسوب می‌شود.

منعم سرکشی از خانواده های شهدای ورزشکار را یکی از برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد و یادآور شد: ما به مناسبت های مختلف به منزل شهدای بزرگوار رفته و با خانواده معظم شهیدان دیدار می کنیم و همچنین تلاش کرده ایم که اماکن ساخته شده جدید در استان را به نام شهدا نامگذاری کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه برگزاری یادواره برای شهدا را امری لازم دانست و گفت: برقرار ساختن 9 دوره یادواره شهدا کار با ارزشی است که باید به بانیان آن تبریک گفت چراکه این گونه برنامه ها زمینه را برای احیای نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می‌کند./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات