۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۶۱۶۹۴۹
رییس فراکسیون ایثارگران مجلس:

اسرای دفاع مقدس احرار وطن هستند + فیلم

اسرای دفاع مقدس احرار وطن هستند + فیلم
حجت الاسلام نوروزی از اسرا به عنوان احرار وطن نام برد و گفت: احرار وطن نخستین نیروی مدافع وطن است و اسرا از اینکه سرباز وطن هستند به سربازی وطن افتخار می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن نوروزی جمعه شب در همایش بزرگ «آینه‌های مقاومت» که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزار شد، گفت: هر چند از مجلس دهم به نیکی یاد نمی‌شود، اما مجلس دهم مجلس بسیار خوبی است که علت آن نیز نمایندگان ارزشی و هم سنگران من هستند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه چهار ماده از ماده ۸۶ تا ۹۰ حدود ۵۰ حکم در رابطه با جانبازان و ایثارگران و آزادگان صادر شده است، افزود: کسر خدمت فرزندان آزادگان و ۵ درصد برای تحصیل آن‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسن نوروزی ادامه داد: برای نخستین بار به جانبازان زیر ۲۵ درصد در قانون تنظیم احکام یک و دو مربوط به دولت حدود ۱۲ حکم در رابطه با ایثارگران داده شد.

به گفته وی هرزمانی بحث ایثارگران در مجلس مطرح شده است رای اکثریت مجلس را داشته است و طرح و لایحه و ماده پیشنهادی نبوده که رای اکثریت مجلس را نداشته باشد.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: بعد از اینکه آمریکا سپاه را تروریست اعلام کرد همه نمایندگان مجلس برای خمایت از سپاه لباس سبز سپاه پاسداران را پوشیدند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: اسرا انتظار آزادی نداشتند و امروز نیز اسراء همانگونه که سختی‌های اسارت را تحمل کردند در دفاع از انقلاب و نظام و ولایت تا آخرین نفس ایستاده اند و از کشور دفاع می‌کنند.

وی از اسرا به عنوان آزاد شده وطن و احرار وطن نام برد و اظهار داشت: احرار وطن نخستین نیروی مدافع وطن است و اسرا از اینکه سرباز وطن هستند به سربازی وطن افتخار می‌کنند.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: سرنگونی پهباد آمریکایی، توقیف کشتی انگلیس، عزت و استقلال و عظمت ایران همه از برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و جانبازان و استقامت آزادگان است.

لازم به ذکر است، همایش بزرگ آیینه‌های مقاومت به مناسبت سالروز ورود آزدگان به میهن اسلامی به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری کاشان و همکاری موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان، و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با حضور آزادگان کاشان و خانواده‌های آن‌ها در فرهنگسرای فیض کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات