۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۱۶۹۵۵
با استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیان؛

دوره‌های تخصصی تربیت مربی معارف مهدوی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

دوره‌های تخصصی تربیت مربی معارف مهدوی در خراسان شمالی برگزار می‌شود
مسؤول بنیاد مهدی موعود خراسان شمالی گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی معارف مهدوی و نشست‌های تخصصی ویژه روحانیان استان ازجمله برنامه‌های این بنیاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان شمالی، امروز در نشست این بنیاد با مسؤولان فرهنگی استان، اظهار کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال 79 با عنایت خداوند متعال و با توجه خاصه حضرت ولی‌الله الاعظم امام عصر (عج) و پس از کسب موافقت مقام معظم رهبری از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تشکیل شد.

وی افزود: این بنیاد با هدف ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) با محوریت مسئله امامت و مهدویت و با التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رعایت مقررات موضوعه کشوری و شرایط پیش‌بینی شده در اساسنامه راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب خاطرنشان کرد: این بنیاد در سال 1382 در استان خراسان شمالی با محوریت امام جمعه وقت مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز (ره) تأسیس شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دوره مدیریت جدید بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان، اظهار کرد: حفظ ساختار مردمی بودن و زمینه‌سازی جهت حضور فعالان دغدغه مند در بنیاد برای انجام فعالیت ازجمله این اقدامات است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب خاطرنشان کرد: برگزاری متفاوت نیمه شعبان با رویکرد توجه دادن مردم به فلسفه غیبت و وظایف منتظران با دعوت از استاد برجسته مرکز تخصصی مهدویت و تأکید ویژه بر احیای شب نیمه شعبان از دیگر فعالیت‌های بنیاد است.

وی ادامه داد: ارتباط با تشکل‌ها و مراکز فعال مهدوی با برگزاری جلسات و نشست‌های صمیمانه و ایجاد تشکل‌های مهدوی در سطح استان ازجمله تشکیل دبیرخانه کانون‌های مهدویت در دانشگاه‌ها و سه‌شنبه‌های مهدوی در سطح شهر بجنورد شمار دیگری از اقدامات بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اضافه کرد: زمینه‌سازی برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی معارف مهدوی در استان و طرح تداوم ویژه مربیان مهدوی برای احیای آموزه‌ها و نوسازی بنای فکری ایشان از دیگر فعالیت‌های بنیاد محسوب می‌شود.

مسؤول بنیاد مهدی موعود خراسان شمالی گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی معارف مهدوی و نشست‌های تخصصی ویژه روحانیان استان ازجمله برنامه‌های پیش روی این بنیاد است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات