۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۹۶۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه ها است + فیلم

تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه ها است + فیلم
آیت الله میرباقری با بیان اینکه تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه ها است، گفت: امامت و ولایت شرط رسیدن به توحید و بندگی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت امام هادی(ع) در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: معرفت امام از مهمترین وظیفه انسان ها و تنها راه رسیدن به مقصد و خداوند متعال به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب که تنها راه شناخت امام معصوم از طریق قرآن کریم محقق می شود، ادامه داد: تنها راه نجات از فتنه ها شناخت امام معصوم است.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه بخشی از قرآن کریم معرف امام معصوم و دشمنان آن بزرگواران است، ابراز کرد: بخشی نیز اشاره به دوستان و دشمنان اهل بیت(ع) دارد؛ امام علی(ع) فرمودند: قرآن کریم سه قسم است، ثلث نخست به بیان احوال محبان و دوستان ما مربوط می شود، ثلث دیگر اشاره به دشمنان اهل بیت(ع) و انبیای الهی دارد و ثلث سوم بیانگر احکام، فرایض و مثل های قرآنی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شرط فهم قرآن کریم را انس با آیات الهی دانست و اظهار داشت: انسان اگر با معارف اهل بیت(ع) و آیات الهی مانوس باشد خداوند باب معرفت و فهم را به روی او باز می کند و می تواند آیات قرآن را درک کند.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) ابواب الله و سرچشمه حیات هستند، عنوان کرد: امامت و ولایت شرط رسیدن به توحید و بندگی خداوند است؛ صلوات شعبه ای از این سرچشمه حیات است که انسان را به وادی ولایت می رساند.

آیت الله میرباقری با استناد به روایتی مبنی بر اینکه نماز بدون ولایت اهل بیت(ع) پذیرفته شده نیست، گفت: اگر کسی از ولایت امام محروم شد در اصل باب توحید به روی او بسته شده است؛ خداوند نعمات خود را به واسطه امام معصوم به بشر عنایت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با امام است که انسان می تواند به سوی خدا حرکت کند زیرا امام معصوم صراط است؛ معرفت امام طریقه کسب معرفت الله است؛ امام معصوم برهان و حجت الهی است بنابراین با امام است که حجت تمام و برهان اقامه می شود.

وی افزود: امام نور الهی است و با ایشان راه روشن می شود؛ شکل کامل برهان الهی امام است و با امام حجت تمام می شود و همه به یقین می رسند و می فهمند؛ جامعه کبیره عصاره معرفی امام معصوم است که در قرآن کریم بیان شده است.

آیت الله میرباقری با استناد به آیات ابتدایی سوره بقره هدایت را از آن متقین دانست که به واسطه امام معصوم کسب می شود، ابراز کرد: متقین هرگز از مسیر صراط خارج نمی شوند و همراه با امام حرکت می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند نور اهل بیت(ع) را آفرید تا انسان را از آتش و گمراهی نجات دهد، دین الهی به واسطه اهل بیت(ع) به دست شیعیان می رسد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات