۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۱۶۹۶۷
حجت الاسلام نوروزی:

حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه آرامش جامعه را به دنبال داشته است

حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه آرامش جامعه را به دنبال داشته است
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آیت الله رئیسی علم و دانش کافی را دارد با حضور ایشان در قوه قضائیه به قوانین عمل می‌شود و سبب آرامش در جامعه شده است.
حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: یکی از راه‌های نجات قوه قضائیه قرار گرفتن شخصیتی بود که از بدنه قوه قضائیه باشد.

وی افزود: مجتهدینی که از قم معرفی می‌شوند هرچند سابقه علمی دارند، اما چون سابقه قضایی ندارند کارآیی صد درصدی ندارند و به دلیل اینکه قضات با سابقه از آن‌ها تبعیت نمی‌کنند قوه قضائیه را تا حدودی با مشکل روبرو می‌کنند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه از ابتدا اعتقاد من این بود که یکی از مجتهدین درون قوه قضائیه مسؤولیت را برعهده داشته باشد و در آن زمان نظر من آیت الله رئیسی بود، اظهار داشت: ابتدای انقلاب به دلیل نو پا بودن دستگاه قضایی از چنین مجتهدی در قوه قضائیه محروم بودیم.

وی به تجربه و سوابق فعالیت آیت الله رئیسی در دادسرا، دادگاه، سازمان بازرسی، معاون اول و رییس دادگاه ویژه روحانیت اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی علم و دانش کافی را دارد با حضور ایشان در قوه قضائیه به قوانین عمل می‌شود و سبب آرامش در جامعه شده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با تأکید بر اجرای قانون حسابرسی به اموال مسؤولان از سوی رییس قوه قضائیه، گفت: با تصویب این قانون در شورای نگهبان و ابلاغ آن چنانچه مسؤولی از راه غیر قانونی کسب اموال کرده باشد باید پاسخگو باشد.

به گفته وی بر اساس اصل ۴۹ قانون حسابرسی به اموال مسؤولان، به اموال اعضای شورا‌های شهر، قضات، نمایندگان مجلس و استانداران رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی از تصویب قانون داوطلبانه اعلام اموال مسؤولان در سال جاری خبر داد و افزود: براساس این قانون، از مسؤولان در سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی خواسته شده است تا اموال خود را اعلام کنند./۱۳۰۷/ت310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات