۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۱۶۹۶۹
رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان مبلغ نسل جوان و نوجوان را با خود همراه کنند

روحانیان مبلغ نسل جوان و نوجوان را با خود همراه کنند
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به روحانیان، گفت: هنر شما این است که کاری کنید هر کدام از جوانان مسجدی، 10 نفر دیگر را به مسجد بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با جمعی از روحانیان، به تبیین رسالت روحانیت در جامعه دینی پرداخت.

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: «لَا تَجْلِسُوا إِلَّا عِنْدَ کلِّ عَالِمٍ یدْعُوکمْ مِنْ خَمْسٍ إِلَی خَمْسٍ، مِنَ الشَّک إِلَی الْیقِینِ وَ مِنَ الرِّیاءِ إِلَی الْإِخْلَاصِ وَ مِنَ الرَّغْبَةِ إِلَی الرَّهْبَةِ وَ مِنَ الْکبْرِ إِلَی التَّوَاضُعِ وَ مِنَ الْغِشِّ إِلَی النَّصِیحَةِ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) تأکید می‌کنند با هر عالِمی که شما را از پنج ورطه به پنج مرحله ببرد، هم‌نشینی کنید؛ از شک به یقین، از ریا به اخلاص، از دنیاپرستی به زهد، از غرور به تواضع و از دغل‌بازی به نصیحت پردازی.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از کارهای روحانی هدایت مردم «مِنَ الشَّک إِلَی الْیقِینِ» است؛ یعنی مردم را از شک و شبهات به یقین دعوت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه روحانیان باید ارکان البلاد باشند، به ضرورت تقویت ارتباط روحانیت با جوانان اشاره و اضافه کرد: هر جا جوانان باشند کار پیش می‌رود؛ ازاین‌رو ضروری است جوانان همراه روحانیان مبلغ و مستقر باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: جوانان دور پیامبر را گرفتند و کار پیامبر گرفت؛ زیرا جوانان توان حضور در همه جا را دارند و سرمایه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

وی خطاب به روحانیان اظهار کرد: این سرمایه‌ها در اختیار شما است، این سرمایه‌ها را سودآور کنید؛ زیرا هنر شما این است که کاری کنید هر کدام از این جوانان 10 نفر دیگر را به مسجد بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: حلقه‌ها را افزایش دهید، آن وقت است که می‌بینید همه جوانان مسجدی و مذهبی و اهل ولایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه روحانی برای خدمت به دین و مردم قدم در این راه گذاشته است، به ایثار و ثواب خانواده‌های روحانیان اشاره کرد و گفت: اگر روحانی در راه تبلیغ دین اجری داشته باشد خانواده روحانیان هم در این اجر شریک هستند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات