۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۱۶۹۷۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

خانواده مهم‌ترین و بنیادی‌ترین عامل رشد و تکامل انسان است

خانواده مهم‌ترین و بنیادی‌ترین عامل رشد و تکامل انسان است
استاد حوزه علمیه مازندران، خانواده را مهم ترین و بنیادی ترین عامل رشد و تکامل انسان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، استاد حوزه علمیه مازندران امروز  در نشست هم اندیشی پویش ملی هم سرنوشتیم در بابل، گفت: مهم‌ترین عامل رشد و تکامل انسان خانواده است و این اصل در اسلام هم مورد تاکید است.
 
وی ضمن تبریک اعیاد دهه غدیر، اظهار داشت: دین اسلام و حتی دیگر ادیان الهی نسبت به موضوع خانواده و تحکیم بنیان این مسئله سرنوشت ساز سفارشاتی بسیاری داشتند.
 
حجت الاسلام پور اکبر با اشاره به بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جوامع بشری به ویژه در جوامع غربی، افزود: مسأله و موضوع خانواده بسیار حائز اهمیت است و مبنای اصلی اصول تربیت فرزندان و نسل جدید آینده از همین خانواده صورت می‌گیرد و باید در مورد آن بسیار حساس و دقت نظر داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به جایگاه متزلزل خانواده در دنیای غرب اشاره کرد و گفت: امروز هدف دشمن تضعیف جایگاه و بنیان خانواده در نظام اسلامی است که باید هوشیار باشیم.
 
وی در بخشی دیگری از سخنان خود خانواده را یکی از مهم‌ترین پایه‌های جوامع بشری دانست و تاکید کرد: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و در پی این اصل تهدیدات بسیاری پنهان است و اثرات مثبتی را هم خواهد داشت، اما باید برای تهدید‌ها برنامه ریزی فرهنگی و دقیق داشت و در پی تقویت این اثرات باید ظرفیت سازی کرد و آن را مورد توجه قرار داد.
 
حجت الاسلام پوراکبر در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تربیت و نقش تمدن ساز این موضوع در جوامع بشری اشاره و تاکید کرد: موضوع ازدواج در جوامع اسلامی و انسانی هم مسأله بسیار مهمی است و عشق به همسرداری و فرزند آوری هم از جمله مسائلی است که در فطرت انسان است و نقش مهمی در تحکیم و تعالی خانواده دارد و مورد سفارش قرآن کریم و بزرگان دین است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود به موضوع پویش ملی هم سرنوشتیم اشاره و خاطر نشان کرد: استحکام این نهاد مقدس موجب تعالی و رشد جامعه اسلامی است و باید برای آن برنامه ریزی داشت و امروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه فضای مجازی مهم‌ترین عامل تهدید این نهاد اجتماعی و مقدس است و باید برای رفع و کاهش آن همت مضاعف و تلاش مضاعف داشت./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات