۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۱۶۹۹۴

جزییات جلسه شورای امنیت درباره تحولات کشمیر

جزییات جلسه شورای امنیت درباره تحولات کشمیر
شورای امنیت سازمان ملل، روز جمعه، ۲۵ مردادماه، نشستی را درباره اوضاع جامو و کشمیر و بررسی تصمیم هند در خصوص لغو خودمختاری این منطقه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست روز گذشته شورای امنیت درباره کشمیر در نوع خود نخستین نشست طی ۵۰ سال گذشته بود و پشت درهای بسته برگزار شد. آخرین نشستی که این شورا برای بررسی اوضاع کشمیر برگزار کرد، در سال ۱۹۶۵ بود.

نشست شورای امنیت با حضور ۱۵ عضو این شورا برگزار و نظرات کشورهای مختلف در خصوص وضعیت کشمیر بررسی شد. همچنین نامه «شاه محمود قرشی»، وزیرخارجه پاکستان، به شورای امنیت درباره تصمیم هند در لغو خودمختاری کشمیر نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. این نشست که به درخواست دولت پاکستان برگزار شد، بدون صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد؛ این در حالی است که پاکستان برگزاری نشست شورای امنیت درباره کشمیر پس از ۵۰ سال را یک پیروزی برای خود دانست.
 
«ملیحه لودهی»، نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد، از نشست روز جمعه شورای امنیت درباره کشمیر استقبال کرد و گفت: کشمیر در جهان مطرح شده و اسلام‌آباد برای حل این معضل از طریق گفت‌وگو آمادگی کامل دارد.
 
وی افزود: مسأله کشمیر تنها یک مسئله داخلی نیست، بلکه جهانی است؛ زیرا ظلم و ستم بسیاری بر ملت کشمیر وارد می‌شود و تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که صدای مردم این منطقه خاموش شود، اما ملت پاکستان در کنار ملت کشمیر ایستاده‌اند و از آنان حمایت خواهند کرد.
 
لودهی همچنین پس از جلسه شورای امنیت، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همه شرکت‌کنندگان در این جلسه تأسف شدید خود را نسبت به ظلم و ستمی که در حق مردم بی‌گناه کشمیر روا می‌شود ابراز کردند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات