۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۱۷۰۰۰

دارمصحف آفریقا، پیشتاز چاپ قرآن به روایت‌های متواتر در قاره سیاه

دارمصحف آفریقا، پیشتاز چاپ قرآن به روایت‌های متواتر در قاره سیاه
دارمصحف آفریقا، پیشتاز چاپ قرآن به روایت‌های متواتر در قاره سیاه و مرکزی ممتاز و پیشرو در زمینه چاپ قرآن است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز چاپ و نشر قرآن سودان موسوم به «دارمصحف آفریقا»، که مقر آن در خارطوم قرار دارد، مرکزی ممتاز و پیشرو در زمینه چاپ قرآن به روایت‌های متواتر و انتشار ترجمه‌های کلام وحی به زبان‌های مختلف است.

دارمصحف آفریقا با هدف تأمین نیاز و دسترسی بهتر علاقه‌مندان و ساکنان قاره آفریقا به قرآن تأسیس شد. مردم این قاره قرآن را با چهار روایت (حفص از عاصم، دوری از ابوعمر بصری، ورش از نافع و قالون از نافع) قرائت می‌کنند، اما برخی از مردمان این قاره در دسترسی به نسخه‌های قرآن با مشکل مواجه هستند. همین مسئله باعث شد تا ایده اولیه تأسیس دارمصحف آفریقا شکل بگیرد.

بنای اولیه این مؤسسه در ۱۹ محرم ۱۴۱۵ (۱۹۹۴) با کمک خیرین و برخی از مؤسسات رسمی و مردمی داخل و خارج سودان نهاده شد. سرانجام در ۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۲۲ (۲۰۰۱)، تلاش‌ها به ثمر نشست و این مؤسسه افتتاح و در وزارت خارجه سودان به نمایندگی از دولت این کشور با نام «دارمصحف آفریقا» به عنوان سازمانی دولتی ثبت شد. مقر این مرکز در خارطوم، پایتخت سودان، است. این سازمان پیشگام در زمینه چاپ و نشر قرآن با روایت‌های رایج و تبلیغ کلام وحی در آفریقاست.

وظایف و رسالت‌ها

چاپ و انتشار قرآن با روایت‌های رایج در آفریقا و همچنین چاپ تفاسیر رایج قرآن در این قاره با ابزارهای مجاز و کیفیتی عالی و قیمتی رقابتی در زمان معین و با پایبندی به تعهدات، از رسالت‌های این مؤسسه است که با نیروهای انسانی کارآمد و بر مبنای رضایت شغلی و حس تعهد سازمانی و سود دوطرفه بر مبنای اعتماد بین شرکا از جمله حامیان، وقف‌کنندگان و گروه‌های علمی انجام می‌شود.

اهداف

قرار دادن قرآن در دسترس مسلمانان به‌ویژه ساکنان قاره آفریقا، مبلغان، مؤسسات تربیتی و سازمان‌های فعال در زمینه آموزش قرآن و تبلیغات اسلامی، تهیه و تولید فایل‌های صوتی قرآن با روایت‌های رایج، چاپ و نشر کتاب‌های اسلامی و تشویق برای تحقیقات علمی در زمینه قرآن از اهداف دارمصحف آفریقاست./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات