۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۱۷۰۰۷
رئیس اداره اوقاف فردوس خبر داد؛

ثبت ۴۵ موقوفه با نیت غدیر در شهرستان فردوس

ثبت ۴۵ موقوفه با نیت غدیر در شهرستان فردوس
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس از ثبت 45 موقوفه با نیت غدیر در این شهرستان خبرداد.

محمدرضا حاجتی برون، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای شش بقعه متبرکه شامل بارگاه امامزادگان سلطان محمد(ع) و سلطان ابراهیم(ع)، سلطان ابوالقاسم(ع) روستای سرند، سلطان ابوالحسن(ع) و سلطان احمد(ع) روستای مهوید، سلطان کریم شاه(ع) روستای خانیک و سیدافضل (ع) روستای امرودکان است.

وی با اشاره به اجرای طرح ولایت، بیان کرد: طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با ایام فرخنده دهه امامت و ولایت و از روز عرفه تا شام عید سعید غدیرخم در بقاع متبرکه شاخص شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این طرح می‌توان به برگزاری دعای عرفه، مراسم جشن عید سعید قربان و اقامه نماز عید قربان، مراسم جشن میلاد فرخنده امام هادی(ع) و برگزاری جشن عید سعید غدیرخم با برنامه‌های متنوع شامل (مدیحه سرایی، شعرخوانی، اطعام، خطبه‌خوانی، تجلیل از سادات، قرائت میثاق‌نامه و عقد اخوت) اشاره کرد.

حاجتی‌برون اضافه کرد: همچنین در دهه امامت و ولایت برنامه ویژه‌ای برای بانوان با عنوان اجتماع بانوان ولایی در بقاع متبرکه سطح استان در عصر روز عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود و در این ایام فرخنده مبلغان اعزامی و بومی در اجرای هرچه باشکوه‌تر این طرح فعال هستند.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این دهه با عظمت می‌توان به برگزاری محافل اُنس با قرآن کریم، پیاده‌روی سادات به سمت بقاع متبرکه، اجرای نمایش واقعه غدیر با همکاری سایر دستگاه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اهدای کتاب با موضوع غدیر  اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف یکی از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه انجام می‌شود، تصریح کرد: همزمان با دهه ولایت و امامت عباسعلی نادمی پدر شهیدان مهدی و احمد نادمی یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به متراژ 161 متر مربع را با نیت دارالقرآن در فردوس وقف کرد.

حاجتی‌برون از ثبت 45 موقوفه با نیت غدیر در این شهرستان خبرداد و مطرح کرد: همه‌ساله از محل موقوفاتی که توسط خیران نیک‌اندیش برای اعیاد سعید قربان و غدیرخم وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید سعید غدیرخم، قربانی کردن، برگزاری مراسم‌های جشن و شادمانی، افطار روزه‌داران، صدقه به نیازمندان و غیره اجرا می‌شود.

وی با اشاره به طرح نشاط معنوی که با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود، بیان کرد: اختتامیه این طرح که همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت آغاز شده همزمان با عید سعید غدیرخم در بقاع متبرکه مجری طرح برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات