۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۱۷۰۴۲

کتاب خاطرات و اسناد مبارزات آیت الله مصباح یزدی منتشر می‌شود

کتاب خاطرات و اسناد مبارزات آیت الله مصباح یزدی منتشر می‌شود
کتاب خاطرات و اسنادِ مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی جدید ترین اثر محمد حسن روزی طلب است که به زودی به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسن روزی‌طلب فرزند سردار شهید محمدجواد روزی طلب و  فعال رسانه‌ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در کارنامه خود تالیف کتاب‌های «تکیه گاه» با موضوع بررسی نقش و عملکرد مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه، پرونده مسکوت (بررسی اسناد و اسرار انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ در نخست‌وزیری) و «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان»، صخره سخت و عمیات مهندسی را دارد، این بار با نگارش کتاب خاطرات و اسناد مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی، کتابی که  به مقطعی از زندگی و خاطرات استاد از تولد تا سال ۱۳۶۸ می باشد فتح بابی در حوزه تاریخ نگاری انقلاب و شخصیت هایی که جز عناصر مهم انقلاب بوده‌اند می‌کند.

 آیت‌الله مصباح یزدی، مجتهد، استاد فلسفه اسلامی، مفسر، بنیان‌گذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و  رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت است.

آیت‌الله  مصباح تحصیلات ابتدایی خود را در هفت سالگی آغاز کرد. سپس وارد حوزه علمیه یزد شد و دوره مقدمات و سطح را همان‌جا به اتمام رساند، سپس در سال ۱۳۷۱ه. ق عازم نجف شد، و پس از یک سال برای ادامه تحصیل به قم هجرت کرد و حدود ۸ سال به‌طور مداوم در درس فقه حسین طباطبایی بروجردی شرکت کرد.

وی در سن ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید؛ اما با این حال تا ۸ سال در دروس فقه و اصول روح‌الله خمینی و تا ۱۵ سال در درس فقه محمد تقی بهجت و تا ۲ سال در درس محمد علی اراکی شرکت می‌کرد. وی از شاگردان درس تفسیر و فلسفه محمدحسین طباطبایی نیز به‌شمار می‌رود و با پایه‌گذاری مدرسه حقانی توسط علی قدوسی و محمد حسینی بهشتی استاد و عضو هیئت مدیره این مدرسه می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران او در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد. او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه‌گذاری کرد.

کتاب خاطرات و اسنادِ مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی اثر محمد حسن روزی طلب، به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود./998/د 102/ش

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
این کتاب باید زودتر ازاینها منتشر می شد.
0
0