۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۱۷۰۵۱

انتشار دومین کتاب دفتر نشر معارف درباره آسیب شناسی مهدکودک‌ها

انتشار دومین کتاب دفتر نشر معارف درباره آسیب شناسی مهدکودک‌ها
کتاب «آسیب مهدکودک» نوشته برایان سی رابرتسون به همت گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «آسیب مهدکودک» نوشته برایان سی رابرتسون (پژوهشگر مسایل خانواده در آمریکا) به همت گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

برایان سی رابرتسون، یکی از محققان و اعضای شورای پژوهشی خانواده در آمریکاست که به طور گسترده درباره مسایل مربوط به سیاست خانواده می‌نویسد. او در کتاب «آسیب مهدکودک» نگاهی شجاعانه و متفکرانه به پیامد‌های عمیقی دارد به واسطه سپردن کودکان به مهدکودک‌ها گریبانگیر کودکان و جامعه می‌شود.

کتاب «آسیب مهدکودک» در هفت فصل تنظیم و نوشته شده است: سکوت کشنده، حقیقت غیرقابل تحمل، تبانی در سکوت، تجارت مهدکودک، تنگدستی والدین شاغل یا یارانه به قشر مرفه، خانواده تحت فشار و چطور می‌توان وظیفه نگهداری از فرزندان را دوباره به والدین برگرداند؟.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «بسیاری از روانشناسان براین عقیده هستند تا جایی که ممکن است فرزند زیر سه و یا چهار سال نباید به مهد برود و علت اینکه همچین توصیه‌ای می‌شود آن است که فرآیندی وجود دارد به اسم «جدایی و تفرّد» که فرزند تا مدتآی وابستگی‌های ویژه‌ای به مادر دارد و اگر کنترل این فرآیند تا این سنین دست مادر باشد، بهتر است. فرآیند تربیتی و آموزش بسیاری از آداب و رفتار بهتر است که اختصاصاً دست مادر باشد و به همین دلیل توصیه می‌شود زودتر از سه سال فرزند به مهد فرستاده نشود، مگر اینکه مورد خاص و سختی باشد…»

مشخصات کتاب

چاپ اول کتاب «آسیب مهدکودک» با ترجمه نجمیه اللهیاری در ۲۸۰ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف عرضه شده است. دفتر نشر معارف پیش از این در کتاب «چه کسی گهواره را تکان خواهد داد؟» (نوشته آلن کارلسون و باربارا هترمن و…) هم به آسیب شناسی مهدکودک پرداخته است. /۹۹۸/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات