۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۷۰۵۹
حجت الاسلام جلالی تشریح کرد؛

اقدامات صورت گرفته در ارتباط با جذاب سازی برنامه ایستگاه چهل و دوم

اقدامات صورت گرفته در ارتباط با جذاب سازی برنامه ایستگاه چهل و دوم
مدیر هنری برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن از اضافه شدن آیتم های جدید، حذف مجری و خارج کردن برنامه از حالت خسته کننده در مرحله ضبط استودیویی مسابقات کشوری قرآن خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در سالن نشست های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی جلالی مدیر هنری و نویسنده برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن در ارتباط با شیوه تهیه این برنامه و پخش آن از شبکه قرآن ابراز داشت: همیشه می دیدید که در مورد مسابقات قرآنی یک مجری با دکوری تکراری وارد می شد و افراد را برای قرائت دعوت می کرد ولی ما در این دوره کار را تغییر دادیم.

وی تصریح کرد: مرحله اصلی مسابقات کشوری قرآن کریم که در مهرماه برگزار می‌شود، یک مرحله استودیویی هم دارد ما در این مرحله تلاش کردیم که آیتم های جدیدی به آن اضافه کنیم از جمله این که برنامه به هیچ عنوان مجری ندارد و تنها یکی از برادران نقش روایتگری و گردانندگی صحنه را به صورت غیر حضوری ایفا می‌کند.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: در هر دو نوبت صبح و عصر سه نفر اجرای قرائت یا حفظ دارند که در هر بخش ابتدا با عزیزان مصاحبه ای به صورت صمیمی و دوستانه گرفته شده و رزومه ای از آنها پخش می‌شود و در ادامه وارد استودیو شده و قرعه خود را برای قرائت انتخاب می‌کنند، همچنین داوران نیز نکات کلیدی را به صورت کلی در مورد اجرای افراد بیان می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که مسابقات قرآن کریم به دلیل رسمیت اجازه خلاقیت زیادی را به ما نمی دهد، گفت: با این حال سعی کردیم هرجاییکه دست ما برای خلاقیت باز است اتفاق جدیدی رقم بزنیم، از از دکور برنامه گرفته که به جای فضاهای همیشگی مأنوس دست به تغییر آن زدیم و از اول گفتیم این دکور به گرافیک متفاوت نیاز دارد.

مدیر هنری و نویسنده برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن عنوان کرد: تم رنگی کلی ما مشکی انتخاب شد تا به اقتضای ترکیب رنگی و المان ها خلاقیت و نوآوری و جذابیت داشته باشد؛ از دل گرافیک جدید فضایی را ایجاد کردیم که تبدیل به کرسی تلاوت رسمی شد.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: ما نگاه خودمان را بین المللی کردیم و بعد از این مرحله حتی در بحث متحرک سازی گرافیکی وارد شده و گفتیم لازم است که از فضای ساده خارج شده و به سمت فضای مدرن برویم.

وی خاطرنشان ساخت: رسمیت اقتضاء داشت که تلاوت داشته باشیم ولی ما تلاش کردیم که این تلاوت ها به صورت جذاب و به دور از شیوه های تکراری برگزاری مسابقات باشد تا اگر احیانا کسی شبکه قرآن را انتخاب کرد و با این برنامه مواجه شد چند دقیقه ای حداقل کانال تلویزیون را عوض نکند

مدیر هنری و نویسنده برنامه ایستگاه چهل و دوم شبکه قرآن در ادامه ارتقای سطح مباحث قرآنی را نیازمند تلاش جدی دانست و تأکید کرد: ما ادعا نداریم که بهترین بوده ایم، بی شک اشکالاتی در اجرای کار وجود دارد و این اولین تجربه ما در چنین سطحی است که امیدواریم برنامه سازی های ما از سطح شبکه قرآن فراتر رفته و به شبکه های دیگر هم برسد./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات