۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۷۰۶۶
استاد حوزه علمیه:

ائمه اطهار هستی خود را فدای اسلام کردند

ائمه اطهار هستی خود را فدای اسلام کردند
حجت الاسلام خادمی شیرازی گفت: ائمه اطهار (ع) هستی خود را در راه اعتلای کلمه توحید و برافراشتن پرچم اسلام فدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی اکبر خادمی شیرازی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود تبریک میلاد با سعادت امام هادی و دهه ولایت و امامت، به شخصیت علمی امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: شخصیت امام هادی (ع) از اصیل‌ترین و ریشه دار‌ترین خاندان عرب است که بشریت چنین خاندانی را به خود ندیده است.

وی افزود: صفات امام هادی (ع) همانند ویژگی‌های آباء و اجداد ایشان بود و عناصر کرامت و شرافت را در خودش داشت که این ویژگی‌ها ایشان را از دیگران ممتایز و مشمول آیه شریفه «اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» بود.

حجت الاسلام خادمی شیرازی ادامه داد: امام هادی (ع) و ائمه اطهار (ع) هستی خود را در راه اعتلای کلمه توحید و برافراشتن پرچم اسلام فدا کردند و در عین حال همیشه به قصور خود در نزد خداوند اعتراف می‌کردند.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) در زندگی سراسر جهاد و حماسه خود کمترین غبار گرایش‌های مادی به خود نگرفتند و همیشه غرق در معبود خود بودند و گاهی در مصدر خلافت و گاهی در زندان‌های پادشاهان و خلفای جور و ستم بودند و گاهی به ظاهر آزاد بودند، اما تحت مراقبت‌های شدید امویان و عباسیان بودند، اما در عین حال هیچ مانعی آن‌ها را از انجام وظیفه رسالت الهی و خدمت به مردم باز نداشت.

استاد حوزه علمیه گفت: ائمه اطهار (ع) کسانی هستند که حیات آن‌ها و زندگی آن‌ها یکسره وقف خدا بود و دل و قلب آن‌ها از ایمان به خدا و تلاش و صمیمیت و اخلاص آن‌ها نزد خداوند بی اجر و پاداش نبود و خداوند به آن‌ها علم و دانش و فرزانگی و حکمتی داد که در جهان آفرینش بی نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، حکمت دارای ۱۰ جزء است، افزود: از ۱۰ جزء حکمت، ۹ جزء نزد امیرمومنان (ع) است و یک جزء دیگر آن بین همه مردم تقسیم شده است و امیرمومنان (ع) داناتر از مردم به آن یک جزء است.

حجت الاسلام خادمی شیرازی گفت: شیعه به دلیل پیروی از قرآن و سنت واقعی پیامبر و کلمات نورانی پیامبر و اهل بیت (ع) برای عقل و اندیشه و خردورزی از ابتدا ارزش بسیار قائل بوده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه کمرنگ شدن موضوعات علمی را در کشور خطری بزرگ دانست و گفت: منابر و مجالس به ویژه در ایام عاشورا و مخصوصا در غدیر خم باید مملو از علم و دانش و قرآن و نهج الابلاغه و صحیفه سجادیه باشد.

وی افزود: احتیاج مذهب شیعه این است که علوم الهی را از امیرمومنان (ع) فرا بگیرد و امام هادی (ع) از همین خاندان است که ابن شهرآشوب می‌فرماید، امام هادی (ع) از همه مردم خوش سیماتر و راستگوتر بود.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات