۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۱۷۰۷۵
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

آزادگان سفیران سرافراز کشورمان در دوران اسارت بودند

آزادگان سفیران سرافراز کشورمان در دوران اسارت بودند
رییس بنیاد شهید آزادگان را سفیرانی دانست که تمام نقشه‌ها و برنامه‌های دشمن را بر هم زدند و گفت: آزادگان به اسارت دشمن درآمدند اما خود را تسلیم دشمن نکردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه ۲۶ مردادماه در کنگره ملی و همایش سراسری الماس‌های درخشان ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع)، گفت: ۲۶ مرداد یادآور روز بزرگ بازگشت آزادگان عزیزمان به کشور است که پس از تحمل سال‌ها درد و رنج و اسارت به کشورمان بازگشتند.

وی ادامه داد: آزادگان ما تا آخرین گلوله خود جنگیدند و اکثراً مجروح شدند و سپس به اسارت دشمن درآمدند و هیچ یک از آن‌ها خود را تسلیم دشمن نکرد. اسرای عراقی به محض دستگیری به رهبر ایران سلام می‌فرستادند اما آزادگان عزیز ما وقتی اسیر می‌شدند با شجاعت می‌ایستادند و مرگ بر صدام می‌گفتند و رهبر معظم انقلاب در رابطه با این عزیزان فرمودند دوران پررنج اسارت آزادگان ما را به الماس‌های درخشان تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش مرحوم حجت الاسلام ابوترابی فرد در بین آزادگان گفت: ایشان قوت قلب همه آزادگان بودند و در برگزاری برنامه‌های معنوی در آن دوران نقش مهمی داشتند و ایشان نقل می‌کردند که بسیاری از آزادگان عزیز در دوران اسارت قرآن آموختند، حافظ قرآن شدند و درس خواندند.

معاون رییس جمهور آزادگان را سفیرانی دانست که تمام نقشه‌ها و برنامه‌های دشمن را بر هم زدند و افزود: بیش از ۴۲ هزار نفر از عزیزان ما در کشور عراق اسیر بودند که ۳۶ هزار نفر از آن‌ها رزمنده و بقیه از مردم عادی بودند. حدود ۲۴ هزار نفر از این عزیزان تا زمان آزادی از چشم صلیب سرخ پنهان نگه داشته شده بودند و کسی از آن‌ها خبر نداشت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان ما در زندان‌های رژیم بعث به شهادت رسیدند و ۱۰۰۰ نفر از افسران و خلبانان ایرانی در دست این رژیم اسیر بودند که آخرین آن‌ها شهید لشگری بود که پس از ۱۸ سال اسارت که ۱۲ سال آن در زندان انفرادی بود به کشورمان بازگشت.

حجت الاسلام والمسلین شهیدی تصریح کرد: آزادگان ما از ادیان مختلف مسیحی، زرتشتی، کلیمی و شیعه و سنی بودند. خوشبختانه آزادگان ما پس از آزادی مسیر پیشرفت را به خوبی در کشور دنبال کردند. همه دوران دفاع مقدس ما افتخارآمیز بود و یکی از بزرگ‌ترین این افتخارات مقاومت آزادگان سرافرازمان است.

گفتنی است در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از ۱۰ نفر از آزادگان کشورمان تقدیر شد.

همچنین لوح تقدیری توسط حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اهدا شد.

محمد قمین
ارسال نظرات