۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۰۷۶
معاون حقوقی دستگاه قضا:

مردم تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند

مردم تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند
معاون حقوقی قوه قضاییه با تأکید بر اجرای عدالت گفت: مردم تحمل گرسنگی را دارند اما تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت السلام محمد مصدق در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار، با بیان اینکه نگاه عمومی به قوه قضاییه به دلیل اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی فرزندی از فرزندان دستگاه قضایی سکان هدایت این قوه را بر عهده دارد تغییر کرده است خاطر نشان کرد: این تغییر باور و امید مردم باید مستمر باشد.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به اینکه انتظارات مردم از دستگاه قضایی بسیار زیاد است افزود: مردم انتظار دارند رییس قوه قضاییه که بیش از 3 دهه از عمر خود را در دستگاه قضایی سپری کرده است، مشکلات قضایی را حل کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: همه مردم نیازمند امنیت، اجرای عدالت و معیشت خوب هستند و متولیان و حکومت باید بکوشند امنیت، آرامش، زمینه اجرای عدالت، ارزانی و معیشت خوب را فراهم کنند.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد و اکنون مردم احساس می کنند از آرمان های نظام و انقلاب دور می شویم، گفت: اگر بنا بود موافقت اصولی و وام های کلان به عده خاصی داده شود شاه نیز می توانست مدیریت کند، امام آمد تا امورات مردم دست خودشان باشد و همه مردم از امکانات کشورشان بهره مند شود.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اقتصادی، فساد اجتماعی و فساد سیاسی یکی از برنامه های اساسی و اصلی قوه قضاییه است تصریح کرد: قوه قضاییه به همان اندازه که به مبارزه با مفسدان برخاسته حامی سرمایه گذاران و سرمایه گذاری سالم نیز است.

معاون حقوقی قوه قضاییه با اعلام اینکه مردم تحمل گرسنگی را دارند اما تحمل تبعیض و بی عدالتی را در جامعه ندارند، تصریح کرد: خون هایی که مردم به پای نظام و انقلاب داده اند باید ثمر داشته باشد ولی گاهی احساس می شود اینگونه نیست.

حجت الاسلام مصدق با ذکر اینکه ما مسئولان خودمان را باید خادم مردم فرض کنیم، ادامه داد: باید خداوند را شاکر باشیم که این نعمت را به ما ارزانی داشته است تا بتوانیم مشکلی را از مردم حل کنیم و تا زمانی که تفکر خادم بودن در مسئولان نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به بازنگری جدی در قوانین وجود دارد، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای مبنی بر تنقیح قوانین از سوی ۳ معاون حقوقی ۳ قوه امضاء شده و کار آن جهت بازنگری قوانین آغاز شده است.

معاون حقوقی قوه قضاییه در ادامه جلسه با اشاره به تحول قضایی در قوه قضاییه یادآور شد: ۳۵۰ نفر از نخبگان علمی، دانشگاهی، وکلا و قضات عالی رتبه کشور در قالب ۴۰ کارگروه تخصصی موضوع تحول قضایی در قوه قضاییه را از ابعاد مختلف برسی می کنند.

وی با بیان اینکه ریاست قوه قضاییه اعلام کرده که موضوع شوراهای حل اختلاف باید هدف اصلی خود را دنبال کند، یادآور شد: هدف در شوراهای حل اختلاف باید صلح و سازش باشد نه رای دادن، این موضوع باید نهادیه شود و هر هزینه ای هم داشته باشد قوه قضاییه پرداخت می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات