۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۱۲۴
حجت الاسلام خلیلی:

استان قم نسبت به سایر استان ها از کمترین فساد مالی برخوردار است

استان قم نسبت به سایر استان ها از کمترین فساد مالی برخوردار است
رییس سابق دادگستری استان قم با بیان اینکه قم نسبت به سایر استان ها از کمترین فساد مالی برخوردار است، گفت: ما به جای مصادیق مدیریت، افکار مدیریتی مطلوبی در استان قم داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمزه خلیلی رییس سابق دادگستری استان قم و رییس جدید دادگستری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قم که پیش از ظهر امروز در مرکز آموزش قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به تأثیر محیطی استان قم بر رفع مشکلات گفت: محیط معنوی که در قم موجود است در فهم قضات بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه درک و فهمی که در استان قم نسبت به مسائل قضایی وجود دارد در سایر استان ها بسیار کمتر به چشم می خورد، اظهار داشت: در استان قم کمترین آلودگی مالی و فساد وجود داشته است.

حجت الاسلام خلیلی تأکید کرد: در استان قم نه تنها دادگستری پاک مانده است، بلکه در سایر ادارات اجرایی نیز میزان فساد مالی و تخلف بسیار کم بوده است.

رییس سابق دادگستری استان قم ابراز داشت: انسجام و پیوستگی که میان تشکیلات مختلف در استان قم وجود دارد در سایر شهرها و استان های کشور بسیار کمتر دیده می شود؛ استان قم به لحاظ ویژگی های محیطی که دارد، کمترین میزان تخلف را دارا است.

وی با بیان اینکه در استان قم افکار مدیریتی وجود دارد نه فرد مدیر، گفت: ما به جای مصادیق مدیریت، افکار مدیریتی مطلوبی در استان قم داریم؛ درست مانند زمان جنگ که می گفتند باید فکر فرماندهی ترویج شود نه آنکه تنها فرمانده زاییده شود.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان پرتلاش و خدوم قم مورد حمایت و توجه مراجع تقلید هستند، افزود: این موضوع کارها را بسیار آسان می کند؛ ارشادات و راهنمایی های مراجع تقلید راهگشای بسیاری از مسائل است؛ سایر استان ها از این ظرفیت عظیم بی نصیب هستند، اما ما از این نعمت برخورداریم و در زمینه های مختلف از آن بهره می بریم.

رییس سابق دادگستری استان قم با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های خود در سمت ریاست دادگستری استان قم پرداخت و گفت: ما در بدو ورود خود حدود 1378 برنامه عملیاتی طراحی کرده و برای رسیدن به آنها راهبردهایی را تعیین کردیم و عملکرد خود را با آن راهبردها هماهنگ ساختیم؛ ما سالانه موقعیتی را به عنوان وضع موجود و وضعیت مطلوب تهیه کردیم و با در نظر گرفتن برنامه های مدون به صورت گام به گام جلو رفتیم./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات