۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۷۱۲۹

در مهم‌ترین شهر «کشمیر» حکومت نظامی برقرار شد

در مهم‌ترین شهر «کشمیر» حکومت نظامی برقرار شد
در پی درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی هند با ساکنان ایالت کشمیر، دولت مرکزی محدودیت‌های رفت‌ و آمد در بخش‌های عظیمی از «سرینگر» را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس هند به شهر «سرینگر» – مهمترین شهر در ایالت «جامو و کشمیر» در کشور هندوستان – یورش برده و حداقل شش نفر از مردم معترض به لغو وضعیت خودمختاری و اعمال محدودیت‌های شدید بر این منطقه را مجروح کرده است. 

خبرگزاری رویترز به نقل از دو تن از مقامات ارشد و شاهدان ماجرا گزارش که محدودیت‌هایی بر رفت و آمد و عبور و مرور ساکنان بخش‌های عظیمی از سرینگر تحمیل شد.

طبق این گزارش، در 24 ساعت گذشته، اعتراضاتی علیه اقدام پنجم آگوست (14 مردادماه) «دهلی نو» در لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر صورت گرفته است.

تعدادی از ساکنان این شهر می‌گویند طی دور روز گذشته علاوه بر اینکه نیروهای امنیتی هندی به آنها حمله کرده یا آنها را مورد دشنام قرار دادند،به خانه‌هایشان نیز یورش برده و اموالشان را تخریب کرده‌اند.

طبق این گزارش، دولت ایالتی اعلام کرده است که در دو هفته گذشته، حکومت نظامی علیه ساکنان شهرهای ایالت کشمیر تحمیل نکرده است. اما امروز، نیروهای امنیتی مستقر در سنگرهایی که در سطح شهر مستقر شده است، ساکنان شهر را به خانه‌هایشان هدایت می‌کنند و اجازه عبور و مرور به آنها نمی‌دهند.

طبق گزارش رویترز،  سنگرها، در چند ساعت گذشته در سطح شهر بنا شده‌ است و نیروهای امنیتی که در برخی از این سنگرها مستقر شده‌اند به ساکنان شهر اعلام کردند که حکومت نظامی برقرار شده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات