۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۱۳۳

شهرک راهبردی «خان شیخون» در سوریه به طور کامل محاصره شد

شهرک راهبردی «خان شیخون» در سوریه به طور کامل محاصره شد
نیروهای ارتش سوریه توانستند با آزادی مزارع و بلندی‌های اطراف شهرک «خان شیخون» این منطقه راهبردی را به محاصره خود در آورند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان «ادلب» با حرکت از سمت شهرک «مدایا» مزارع و بلندی‌های اطراف «خان شیخون» را آزاد کرده و تروریست‌ها را در این شهرک بسیار مهم به محاصره در آوردند.

در این حملات که با آتش سنگین توپخانه و حملات هوایی همراه بود، نیروهای ارتش سوریه توانستند بلندی‌های «النار» که مشرف به منطقه است را به کنترل خود در آورند.

جنگنده‌های روسیه و سوریه نیز مواضع تروریست‌های جبهة النصره را در «خان شیخون»، «رکایا»، «کفرسجنه» و «شیخ مصطفی» که در جنوب ادلب واقع شده‌اند بمباران کرده و مسیر امدادی تروریست‌ها و تعدادی از مراکز آنها را منهدم کردند.

بامداد جمعه گذشته نیروهای سوری موفق شدند با پیشروی در شمال شهرک «الهبیط» شهرک «مدایا» و ارتفاعات غربی آن را آزاد کنند. 

عملیات در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی «ادلب» (آخرین استان تحت اشغال تروریست‌ها) محسوب می‌شود، از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

در این میان دو مرحله اعلام آتش‌بس با کارشکنی تروریست‌های جبهة النصره همراه شده و دور جدید حملات پس از سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد آغاز شده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات