۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۱۳۹

شعارهای ضد سعودی علیه عادل الجبیر در سودان

شعارهای ضد سعودی علیه عادل الجبیر در سودان
وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه، که برای حضور در مراسم امضای توافق سیاسی به پایتخت سودان رفته بود با شعارهای ضد سعودی بدرقه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عادل الجبیر وزیر خارجه سابق و وزیر مشاور کنونی دولت سعودی در امور خارجه، هنگام حضور در خارطوم پایتخت سودان، با شعارهای ضدسعودی روبه‌رو شد. 

الجبیر که برای شرکت در مراسم جشن امضای توافق نهایی طرفین درگیر در سودان (شورای نظامی و احزاب معارض) به خارطوم سفر کرده بود با برگزاری یک کنفرانس خبری در حاشیه این مراسم، قول داد کشورش تلاش خود را برای خارج کردن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم به کار می‌بندد.

الجبیر پس از خروج از سالن کنفرانس به همراه هیأت همراه خود هدف شعارهای ضد سعودی شهروندان سودانی قرار گرفت که با تجمع چند هزار نفری خود در حال برپایی جشن شادی به مناسبت امضای توافق سیاسی میان شورای نظامی سودان و احزاب معارض اعلان الحریه و التغییر( ائتلاف آزادی و تغییر) بودند.

به گفته شاهدان، شهروندان سعودی شعار «مرگ مرگ بر عربستان» سر می‌دادند و از همین رو محافظان عادل الجبیر او را سریعا با خودرو از محل دور کردند.

ده‌ها هزار سودانی برای شرکت در مراسم مردمی و برپایی مراسم جشن توافق نهایی انتقال قدرت به غیرنظامیان به دعوت ائتلاف «قوی الحریة والتغییر» (آزادی و تغییر) خود را به میدان الحریه در جنوب خارطوم رساندند.

توافق نهایی مرحله انتقالی قدرت در سودان روز شنبه پس از مذاکرات طولانی میان  ائتلاف اعلان الحریه و التغییر (ائتلاف آزادی و تغییر سودان) و شورای نظامی حاکم که از آوریل (فروردین ماه) آغاز شده بود حاکم امضا شد.

هیأت‌هایی از کشورهای عربی، آفریقا و دنیا در این مراسم که نام آن «شادی سودان» گذاشته شده بود حضور داشتند./983/ب

منبع:  فارس

 

ارسال نظرات