۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۱۷۱۸۵
استاد حوزه علمیه:

مقابله با طاغوت از پیام‌های غدیر است + فیلم

مقابله با طاغوت از پیام‌های غدیر است + فیلم
حجت الاسلام سرلک مقابله با طاغوت را یکی از پیام‌های غدیر دانست و گفت: اهل غدیرعلم مبارزه بر دوش دارد و اهل مبارزه با کسانی است که چشم دیدن بیرق اسلام را ندارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی سرلک یکشنبه شب در «سیزدهمین غدیرانه روی دست آفتاب» مجمع فرهنگی الغدیر که در دبیرستان امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: غدیر از خود گذشتن است و حلقه اتصال عبد و مولا و نقطه تمرکز خدا است.

وی افزود: برای همین است که خداوند به پیامبر می‌فرماید، اگر پیامبر اکرم (ص) پیام غدیر را نرساند رسالت خود را انجام نداده است.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه در محاسبات اجتماعی و معادله قدرت و در مدیریت خانواده و جامعه برخی تصور می‌کنند از خدا بی نیاز هستند و به همین دلیل طغیان گرمی شوند، اظهار داشت: مقابله با طاغوت یکی از پیام‌های غدیر است.

استاد حوزه علمیه گفت: امیرمومنان دوست دارد در برابر بزرگترین طاغوتی بایستیم که به تعبیر قرآن، «وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ» هستند و اهل غدیر علم مبارزه بر دوش دارد و اهل مبارزه با کسانی هستند که چشم دیدن بیرق اسلام را ندارند.

حجت الاسلام سرلک گفت: درعید غدیر جشن گرفتن و هدیه دادن و لبخند زدن و کمک به نیازمندان خدمت به غدیر است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، مرگ بر آمریکا گفتن  خدمت به محرومین است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران که حاکمیت به نام امیرمومنان شکل گرفته است در این نظام هرکس در هر رده و پست و مقامی که باشد اگر برای رفع مشکلات مردم تلاش کند به معنی این است که در مقابل ظلم صف آرایی کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اهل غدیر اهل گناه و معصیت نیستند، اظهار داشت: اهل غدیر، اهل حرام خواری و غیبت و اذیت کردن دیگران نیست.

حجت الاسلام سرلک غدیر را مهم خواند و با اشاره به اینکه غدیر آمده است تا فلسفه آفرینش را تأمین کند، گفت: غدیر اهل طهارت است و آمده است تا انسان‌ها را پاک کند.

وی افزود: غدیر آمده است تا تمام مرز‌های جعلی را از سد راه بردارد و اگر غدیر عظمت دارد برای این است که انسان را از حقارت نجات می‌دهد.

لازم به ذکر است، سیزدهمین غدیرانه روی دست آفتاب برای سیزدهمین سال متوالی از سوی مجمع فرهنگی الغدیر شهرستان کاشان با هدف ترویج فرهنگ غدیر در جامعه برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات