۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۱۷۱۸۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

امروز حقیقت غدیر برائت از افکار و طرح های شیطانی غرب است

امروز حقیقت غدیر برائت از افکار و طرح های شیطانی غرب است
حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی طرح‌هایی از جمله ۲۰۳۰ را اسنادی شیطانی از سوی غرب دانست و تأکید کرد که غدیر یعنی از همه تفکر‌های شیطانی برائت بجوییم و ولایت مدار شویم.

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز عید سعید غدیر خم در تبیین پیام های روشن این روز بزرگ برای دنیای امروز خاطرنشان کرد: ما در مکتب تشیع دو فرع اساسی دینی داریم که یکی تولی و دیگری تبری است و این دو از یک جهت یک مبحث مربوط به اصول دین ما است و از یک جهت مبحثی فرعی به حساب می آید و از جهتی هم بحثی اخلاقی است.

وی افزود: غدیر حقیقت تولی و تبری است و نشان می دهد که مسیر ولایت و برائت باید در چه جهتی باشد؛ در روایات اسلامی از معصومین نیز در مورد اهمیت ولایت و برائت سخنانی رسیده و ارزش دیگر اعمال هم به آن دانسته شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تولی و تبری از نظر اصل دین به توحید و نبوت و امامت برمی گردد، گفت: یعنی انسان همانگونه که باید سرپرستی و ولایت خدا و رسول را بپذیرد باید ولایت ائمه را نیز قبول کند، بنابراین تلوی از نتایج توحید و نبوت و امامت است و در همان حد اهمیت دارد ولی از این جهت وقتی از بحث اصولی بیرون می آید به رفتارهایی برمی گردد که نشان دهنده ولایت و تبری ما است.

وی اضافه کرد: در بحث ولایت باید توجه داشته باشیم پذیرش سرپرستی امام معصوم در کنار پذیرش محبت و نصرت امام باید قراربگیرد، یعنی وقتی می گوییم اهل ولایت هستیم باید نصرت و سرپرستی اهل بیت(ع) را نیز بپذیریم، همچنین باید دانست که تبری فقط به برائت از اشخاص و افراد برنمی گردد بلکه برائت ازیک تفکر و برنامه ریزی است که شیاطین جنی یا شیاطین انسی برای ما درست می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی عنوان کرد: برائت از افراد مهم نیست برائت از فکرها و طرح هایی مهم است که با طرح های الهی سازگار نیست، همچنانکه جریان خلافت بعد از پیامبر که از انتصاب به انتخاب یک گروهی برگشت، حرکتی بود که باید از آن برائت جست چون مسیر انحرافی در دین پیش آمد که نتایج آن تا به امروز ادامه دارد و بسیاری از جنایات از سر برائت نجستن از آن حرکت خلاف قرآن و سخن پیامبر بود.

وی با بیان این که گاهی از افراد برائت می جوییم ولی فکر و برنامه آنها را قبول داریم، گفت: در جریان غدیر باید از حرکت هایی که خلاف جریان اسلامی در هدایت مسیر سرپرستی جامعه اسلامی طراحی شده است برائت بجوییم و نقطه مهم آن است که در بحث ولایت نیز باید از جریانی پیروی کنیم که خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) طراحی کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: امروز در عصر خاصی با همه تحولاتی که وجود دارد باید این ولایت را به روز کنیم و ببینیم از چه فکری و طرحی و برنامه ای باید تبعیت کنیم، البته اصل ولایت در کنار آن رفتارهایی وجود دارد که نشان دهنده ولایت و برائت ما است.

وی حضرت امام(ره) را روشن گر مسیری ولایی و برائتی در دوران کنونی معرفی کرد و یادآور شد: ایشان بعد از انقلاب یک مسیری را روشن کردند و شعارهایی برجسته را مطرح کردند که از جمله آنها نه شرقی و نه غربی و محو اندیشه های نژاد پرستانه صهیونیستی بود که یک دید جدیدی برای شیعیان باز کرد که از ستمگران و استعمار و استکبار برائت بجویند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی ادامه داد: امروز دنیای غرب در قالب جهان بینی خاص اومانیستی و لیبرالیستی و سکولاریسیتی، داعیه دار جدایی دین و حتی کنار گذاشتن دین و بی توجهی به دین و تاریخ گذشتگی دین است اگر کسی از این برنامه برائت نجوید نتوانسته حقیقت ولایت و حقیقت غدیر خم و ماهیت آن و روح آن بفهمد.

وی تصریح کرد: فهم امروزی غدیر خم این است که انسان در این عصر متوجه باشد که آن کسی که باید از آن برائت بجوییم را بشناسیم و در عمل هم این را نشان بدهیم؛ ما اگر برائت از غرب و سکولاریسم و لیبرالیسم در زبان کنیم ولی در فکر و عمل روح سبک زندگی غربی باشد ارزشی ندارد، از آن طرف هم اگر ولایت امیرالمؤمنین(ع) را در روز غدیر پذیرفتیم نمی توانیم ولایت فقیه و حکومت مستضعفان و شعارهای حقی که امام راحل مطرح کرد را کنار بگذاریم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) برائت از اسناد از پیش نوشته شده توسط غرب برای دنیای اسلام بخش دیگری از پیام غدیر برای امروز دانست و تأکید کرد: بسیاری از این کنوانیسوین ها و طرح هایی که در  غرب برای ما نوشته می‌شود و شاید مسؤولان ما هم امضا می‌کنند اهل بیت(ع) و اسلام با آن موافق نیستند که 2030 از جمله آن است که با حقیقت و روح دستورات دینی و اهل بیت(ع) سازگاری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: غدیر خواست بیاموزد که مسؤولان و مردم از چه حرکت ها  برنامه ها و طرح هایی برائت جسته و به چه برنامه هایی دل بدهند و در این مسیر اسیستادگی کرده و سختی ها و مشکلات را تحمل نکنند و به راحت طلبی ها تن ندهند؛ حقیقت غدیر امروز معنای بسیار جدی تری و دقیق تری پیدا کرده است و اگر انسان غدیری باشد باید در عرصه عمل آن را نشان بدهد، از نام گذاری برای بچه ها، شرکت در مجالس و استفاده از فضای مجازی که مورد رضایت خدا و اهل بیت(ع) باشد که این ها نشانه عملی حقیقت غدیر در زندگی انسان است./1330/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات