۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۷۱۹۵
استاد حوزه علمیه:

مشکلات کنونی کشور نتیجه ضعف و سوء مدیریت مسؤولان است

مشکلات کنونی کشور نتیجه ضعف و سوء مدیریت مسؤولان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات کنونی کشور نتیجه ضعف و سوء مدیریت مسؤولان است، گفت: مسؤول نادان بیت المال را ملک شخصی خود می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امین استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تمام انبیای الهی و اهل بیت(ع) برای تحقق دو‌ هدف تلاش می کردند؛ هدف نخست اقامه دین و دیگر اجرای عدالت همه جانبه بود.

وی درخصوص عدالت عدل علوی، ادامه داد: حکومت عدل علوی آن حکومتی است که همه در برابر قانون مساوی باشند و دیگر ویژگی آن است که اگر در این حکومت کسی به مسؤولیت می رسد نزدیکان و بستگان او چیزی اضافه از حکومت توقع نکنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به قسم سوم، ابراز کرد: حکومت عدل علوی آن حکومتی است که به کسی ظلم نکند و اگر به دیگری ظلمی شد نترسد و بتواند از حق مظلوم دفاع کند؛ حکومتی که مردم نتواند در آن از حق مظلوم دفاع کنند آن حکومت دینی نیست.

حجت الاسلام امین با بیان حدیثی از امام علی(ع)، اظهار داشت: حضرت می فرمایند: جامعه ای ایده آل است که مظلوم و ضعیف بتواند بدون لکنت زبان حرف خود را بزند و حقش را بگیرد؛ همچنین فرمودند حکومت را به دست می گیرم چون نباید در برابر ظالمان و شکم بارگان ساکت بود.

وی اضافه کرد: نخستین حاکمی که صندوق شکایات گذاشت امام علی(ع) بودند، مردم در حکومت عدل علوی به راحتی به شخص مسؤول دسترسی دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر قسم از شاخصه های حکومت عدل علوی، گفت: از دیگر خصوصیات حکومت عدل علوی آن است که در آن حکومت نسبت به بیت المال حساسیت وجود دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند: انسانهای نادان وقتی بر عرصه حکومت سوار شوند بیت المال را ملک شخصی خود می دانند در حالی که بیت المال از آن عموم مردم است.

وی با تشکر از مسوولان قوه قضاییه بابت برخورد قاطعانه از مفسدان اقتصادی و هنجار شکنان، گفت: پس از رحلت رسول خدا(ص) اگر اجازه می دادند غدیر اجرا شود مردم از نور حکومت عدل علوی بیشتر می‌توانستند استفاده کنند نه تنها غدیر اجرا نشد بلکه حضرت را درگیر جنگ های مختلف نیز کردند.

حجت‌ الاسلام امین در پایان خاطرنشان کرد: یکی از آرمان های نظام انقلاب اسلامی حرکت به سوی حکومت عدل علوی است امروز دستهایی در حکومت وجود دارد که اجازه نمی دهد این اهداف محقق شود؛ مشکلات کنونی جامعه بیانگر ضعف و سوء مدیریت است./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات