۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۷۱۹۶
غدیر؛

روز انتخاب‌های درست

روز انتخاب‌های درست
تردید در جان پیامبر بود که ندا آمد که اگر انتخابم را به مردم نگویی، زجر تلاش رسالت ناقص می‌ماند. این همان انتخاب سرنوشت‌سازی است که گاهی برایش ده‌ها سال زجر می‌کشی.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، مسئله ما انتخاب است. گزینش یک راه از میان راه‌های مختلف. کسانی که توان هضم راه درست را دارند یا دوست دارند اشتباه خودشان را توجیه کنند، بلند بلند در میان مردم فکر می‌کنند و می‌گویند که تمام مسیرها می‌تواند حق باشد و اشتباه در بطن زندگی وجود ندارد. هر کسی می‌تواند راهی را برای زندگی خود انتخاب کند که اتفاقا همه‌اش درست است.

گاهی این سبک توجیه‌ها برای انتخاب راهی که به اشتباه در دامنش افتادیم و نمی‌توانیم رهایش کنیم، دامن‌گیر دیگران هم می‌شود و توجیه راه معضلی می‌شود که نسل‌ها را به خطر می‌اندازد. گاهی از راه درست تقدیر کردی، تبریک گفتی به انتخاب درست و شایسته‌ای که صورت گرفته است اما وقتی پشت داستان رفتی، چنان نقشه ریختی و زد و بند کردی که حالا نزدیک به 1400 سال است که تاوان انتخاب اشتباه آن یک نفرها را امروز یک میلیارد انسان باید بدهد.

غدیر، روز انتخاب‌های درست

همه چیز در دوراهی انتخاب است

غدیر انتخاب اعتدالی است. انتخابی که شهوت از در عفت وارد می‌شود، خشونت از در شجاعت به صحنه می‌آید و علم با حکمتش میدان‌داری می‌کند. کسی که در غدیر بزرگ شد، دیگر مجبور نیست بازی بزرگان را در سقیفه تحمل کند و آنکه مسیرش از پیش دست به دامان وحی بوده، وحی را بر عقول شیوخ ترجیح می‎دهد.

اینجاست که انسان کامل وارد می‌شود. غدیر انتخاب یک مسیر است، انتخاب یک سبک زندگی به رسم علی و فاطمه. غدیر بازی شعر و الفاظ نیست تا غزل‌خوان‌ها فقط شعر و مدح در ثنایش بسرایند. غدیر مهلک انسان ناقص برای رسیدن به کمال است و تو چه می‌خواهی از سرنوشتی مختوم که ممهور به مُهر علی است که اگر مِهر علی در سینه‌ای بیفتد و جانش به جان نفس‌های شیعه بیفتد، او عاقبت به خیر خواهد شد.

غدیر، روز انتخاب‌های درست

غدیر ایدئولوژی است، احساسی برخورد نکنید

اینجاست که باید گفت داستان را احساسی نکنید. غدیر را ایدئولوژیک به نسل جوان بیان کنید تا محبت امیرالمومنین در دل‌ها همیشه زنده بماند. اما محبت زمانی می‌ماند که اعتقاد کامل باشد و از کجا معلوم آنکه محبت علی در سینه ندارد در میدان حب و بغض، دشمن قلب او را تسخیر کرده است تا دیگر عقل او کاری نکند و اگر ما به حجت حق روشنگری کنیم، دامان خلق یکی یکی پر ز محبت علی خواهد شد.

جریانی که به موضوع از زاویه محبت نگاه می‌کنند و به دنبال اثبات استدلال حقیقت خویش نیستند یا زجر مطالعه را بر جان نخریدند تا محبت علی را عاقلانه به مردم بفهماند یا از پشت صحنه خط می‌گیرند تا شیعیان را به هر بهانه‌ای تکفیر کنند، حرام‌زاده خطاب کنند، خط بزنند و با خواندن روایت‌های ضعیف به جای بحث استدلالی به دنبال احساس باشند و اینجاست که خطای جریانی رخ می‌دهد.

به قول شاعر که می‌گوید:  رفت مرآت دل از کلفت آفاق به رنگ                         مرکز افتاد برون بس که شد این دایره تنگ

غدیر، روز انتخاب‌های درست

برای علی(ع) کار تشکیلاتی باید پیشه کنیم

انتخاب غدیری یعنی واقعیت یک شیعه انقلابی را تعبیر و تفسیر کنی! زجرهای تنهایی علی را بخوانی و برای تنها نماندن علی تلاش کنی. تلاشی که در راستای تمدن سازی است و قطعا آنکه در این بزم مقرب‌تر است، جام بلا بیشترش می‌دهند و اگر جهان‌بینی تو با درد گره بخورد، بدون شک تا ظهور حضرت یار برای ساختن تشکیلاتی متناسب با غدیر برای ظهور تلاش می‌کنی.

اینجاست که دیگر اشک وسیله می‌شود و بهتر رفتن به هدفی که ترسیم کرده‌اید و ماجرای کربلا خط مشی و راه انتخاب تو را محکم‌تر می‌کند تا وقتی برای رسیدن از غدیر به سمت ظهور تلاش کنی، روزشمار عاشورا و محرم نتراشی بلکه برای رسیدن حضرت یار روز شمار بزنی که تفکر شیعه علوی همان داستان مبارزه است و نه اشک و آه.

آه از شراب شیرازی که کار دست خراسانی می‌دهد

امروز که از غدیر تا عاشورا تلاش خواهند کرد تا سلاح‌مان را از دست‌مان بگیرند و قمه انگلیسی بدهند، باید برای انتخاب‌هایمان دوباره فکر کنیم. آنکه مسیرش در مرام اندیشه اهل بیت(ع) است، با روایت و عقل خو می‌گیرد و آنکه به دنبال بازی سیاسی است، برای خودش یک پا سید جیکاک است و با ریش نسوز و عصای جادوگری تلاش می‌کند تا نفت ملی را با محبت علی و اولاد علی به انگلیس هدیه کند.

 

غدیر، روز انتخاب‌های درست

درباره سید جیکاک تحقیق کنید، او نفت را نجس می‌دانست و به مردم می‌گفت: «کسی که روش و مرامش دوستی و محبت اهل بیت به ویژه عاشق حضرت علی(ع) است، نباید خود را درگیر امور بی ارزشی مانند نفت نماید. به نظر شما امروز چه کسانی با این ادبیات با مردم ایران صحبت می‌کنند؟»

انتخاب غدیری، انتخاب یک مرام مسلک است تا حواسمان باشد دوباره سیدجیکاک‌ها که این روزها وطنی‌ترند و به برای خودشان یک پا شراب ناب شیرازی هستند، فریب‌مان ندهند و از مرام حسین جز بدعت چیزی نماند. شیعه با غدیر برای رسیدن به ظهور انتخاب مسیر می‌کند تا مطابق با سیره اهل بیت رفتار کند و در این میان اشک تنها وسیله است برای رسیدن به یک حقیقت. حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. /882/ی702/س

علی اصغر سیاحت هویدا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
فقط یک کلمه

آه از ===شیرازی که کار دست خراسانی می‌دهد
3
0
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
بسیار عالی بود
0
0