۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۲۰۲
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای:

بانک‌ها وام را برای ازدواج به جوانان دهند نه به اخلالگران بازار

بانک‌ها وام را برای ازدواج به جوانان دهند نه به اخلالگران بازار
معاون اول قوه قضاییه گفت: جوانی در دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج خود با مشکل و سنگ اندازی بانک مواجه می‌شود، اما فردی میلیارد‌ها تومان به راحتی از بانک وام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مسائل سیاسی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بیان کردند ارتقای بینش سیاسی جمهوری اسلامی ایران است و بینش سیاسی مردم در چهل سال شگفت آور بوده و است.

وی گفت: بر اساس این بینش بسیاری از توطئه‌های دشمن در انقلاب اسلامی خنثی شده اما رهبری فرمودند این بینش را باید ارتقا بخشید.

معاون اول قوه قضاییه افزود: خدا انسان را که با ظرافت آفرید و قدرت عقل و اختیار را قرار داد آن را رها نکرده و  در عین حال این موجود جهول و ضعیف است و باید کمک کرد به درجه نهایی برسد و خدا هزاران پیامبر برای هدایت انسان‌ها فرستاد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: خدا از امتی می‌خواهد قسط و عدل برقرار کند و به عنوان الگو برای تمام موجودات در پیشگاه خدا معرفی شود.

ایران از تمام گذشته‌اش سربلندتر و سرفرازتر و دشمنان ذلیل‌تر هستند

وی ادامه داد: امت اسلامی ایران نه اینکه تنها در این مقطع سرفراز است و دشمنان چهل سال علیه ایران فعالیت و تنگناهای اقتصادی ایجاد و اقدامات نظامی درونی و بیرونی تحمیل کردند اما امروز ایران از تمام گذشته‌اش سربلندتر و عمل آن موثرتر و سرفرازتر و دشمنان ذلیل‌تر هستند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این مرهون بینش سیاسی جامعه اسلامی بود و دین باوری با بینش سیاسی دین ناب و با بینش انتخاب نعمت تمام کارساز شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: باید بینش‌ سیاسی به ریشه تاریخ ملت‌ها مراجعه کنند و ببینند کجا انحراف پیدا کردند و چقدر گرفتاری ایجاد شد و وقتی خداوند ولایت را در روز غدیر معرفی می‌کند دشمنان مایوس می‌شوند و این مسیر را خدا برای ما تا روز قیامت ذخیره کرده است.

وی افزود: آن کسانی که این را درک کردند و معنای ولایت و وصی امیرالمومنین(ع) را دانستند خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها شد اما آن‌ها که به موضوع غدیر کم توجهی کردند باختند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر معرفی امام علی(ع) به عنوان ولی و وصی پیامبراکرم(ص) نبود چه بسا سایر موضوعات که ابلاغ شده بود اثر خود را نداشت و ابتر می‌ماند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بیان کرد: امروز در زمان غیبت رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده همان راه است و اگر عزت دنیا و آخرت و ایستادگی در برابر استکبار می‌خواهیم باید حول این محور قدم برداریم و از این ولایت هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نه تنها مسأله ایران بلکه جهان اسلام را به دوش دارد و مردم حزب الله لبنان، فلسطین و اطراف جهان ملجا و رهبر و فقیه خود را رهبر معظم انقلاب می‌دانند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز باید به ندای رهبر معظم انقلاب گوش دهیم و دل به جای دیگری نبندیم؛ رهبری بارها فرمودند به طاغوت و شیطان اعتماد نکنید و مسؤولان و مردم اتکای آن‌ها به خدا باشد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اولین بینش خود را نسبت به ولایت فقیه تکمیل کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تاکید داشتند کفه عدالت را در توزیع امکانات ارتقا ببخشید و گسترش دهید.

توزیع امکانات ایران نباید در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد

وی افزود: یکی از مسائل مهم در کشور این است و همه و قوه قضاییه در این جهت گام بردارند و امکانات جمهوری اسلامی ایران در توزیع و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن به صورت عدالت انجام شود و نباید افرادی با زرنگی و دور زدن قانون و استفاده از خلاهای قانونی امکانات را در انحصای خود قرار دهند و توزیع فرصت‌ها در اختیار عده‌ای خاص بگذارند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در این راستا برنامه ریزی می‌کند؛ قوه قضاییه نه تنها با فرد اختلاس گر و دزد برخورد می‌کند که باید صورت گیرد اما مهم‌تر از آن تمام دستگاه‌ها را به خط کند که چرا توزیع امکانات در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته و باید همه مردم فرصتی فراهم شود که بتوانند از امکانات عمومی و فرصت‌ها و سایر مواهب الهی در حد استعداد خود استفاده کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بیان کرد: طبقه در جامعه نباید معنا داشته باشد و اجازه ندهیم شکاف طبقاتی ایجاد شود و این وظیفه مهم ما است؛ دولت و مجلس در این خصوص باید کمک کند و امروز ثروت‌ها در اختیار جمع خاصی انباشته شده و عده‌ای نیز به نان شب نیاز دارند و نباید یک نفر چند سمت داشته باشد و یک نفر هم نتواند روزانه یک ساعت شغل پیدا کند.

توزیع 60 تن طلا بدون حساب و کتاب در بازار

وی افزود: در این شرایطی که دشمن شکست خورده و محاصره را تنگ کرده و سیستم بانکی و فروش نفت را با مشکل مواجه کرده بنابراین اگر ما ذخیره ارزی و طلا داریم باید به شدت از آن محافظت کرد اما 60 تن طلا در بازار بدون حساب و کتاب و برنامه‎ریزی می‌ریزد و یک نفر 30 هزار و یک نفر 10 هزار سکه طلا می‌خرد؛ بانکی که باید تسهیلات را به تولیدکننده بدهد به راحتی به این افراد داده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه جوانی در دریافت وام 30 میلیون تومانی ازدواج خود با مشکل و سنگ اندازی بانک مواجه می‌شود اما فردی میلیاردها تومان به راحتی به عنوان کار دیگری از بانک وام می‌گیرد ولی سکه در بازار می‌خرد، گفت: همچنین در یکی دیگر از پرونده‌ها نیز یک فرد با زد و بند 15 نمایندگی از 600 نمایندگی خودروساز را انتخاب می‌کند و بخش زیادی از تولیدات خود را به این 15 نمایندگی می‌دهد تا وقتی بازار تشنه شود به قیمت گزاف به فروش رسانند و عده‌ای سود نامشروع می‌برند اما عده‌ای هم ماه‌ها قبل ثبت نام کردند و به آنها خودروی گران با تاخیر می‌رسد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه پرونده‌های مشابه دیگری هم وجود دارد، گفت: اجازه از مقام معظم رهبری گرفته کسانی که با قانون بازی می‌کنند مقداری فارغ از قوانین دست و پاگیر کارها را جلو ببریم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات