۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۲۱۲
استاد حوزه علمیه:

طلاب با عمل به آموزه های دینی در قلوب مردم نفوذ کنند

طلاب با عمل به آموزه های دینی در قلوب مردم نفوذ کنند
حجت الاسلام علوی گفت: طلاب باید عامل به آموزه های دینی باشند تا گفتار آنان تاثیر داشته باشد و بتوانند در قلوب آحاد جامعه نفوذ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم عمامه گذاری ده تن از طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) که به مناسبت عیدسعید غدیرخم در همین مدرسه برگزار شد، گفت: معارف باید به قلب طلبه رسوخ کند تا به اطمینان برسد.

وی افزود: تلبس شدن به لباس روحانیت نخستین گام در مرتبه انذار است، طلبه زمانی که ملبس می شود تازه هویت طلبگی پیدا می کند تا بتواند رسالت خود را در جامعه به انجام برساند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ملبس شدن طلاب به لباس روحانیت، ابراز کرد: لباس یک ظاهر است اما این ظاهر نقشی از واقعیت و حقیقت درونی است؛ لذا لباس معنا و فلسفه حضور را بیان می کند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه لباس روحانیت آثار اخروی و دنیوی فراوانی دارد، اظهار داشت: این لباس توفیقات فراوانی برای طلبه به ارمغان می آورد زمانی که یک طلبه ملبس به لباس روحانیت می شود انجام بسیاری از وظایف را قبول می کند.

وی با اشاره به اینکه طلبه از زمانی که ملبس به لباس روحانیت می شود خداوند توفیقات خاصی شامل او می کند، گفت: این دنیا برای همه بهره هایی دارد و مومنان بهره های برتر اخروی را از آن کسب می کنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: تا زمانی که طلبه ملبس نشده مردم او را به اسم می شناسند ولی زمانی که ملبس به لباس روحانیت می شود همه او را به رسم می شناسند، طلبه زمانی که لباس مکتب را می پوشد باید از خود بگذرد تا بتواند حق این لباس را به جای آورد.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس انبیای الهی است، ابراز کرد: یکی از اقدامات و اهداف دشمن در شعار جدایی دین از سیاست نابودی همین لباس است.

وی لباس روحانیت را فرصتی ناب برای خدمت کردن به دین و مردم دانست و گفت: حضور روحانیت در جامعه تاثیر بسیار مثبتی در اذهان عمومی دارد؛ لباس روحانیت وزن خاصی دارد و می طلبد حرمت آن حفظ شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: روحانیت باید زندگی ساده داشته باشند تا مردم با مشاهده ساده زیستی آنان به زندگی امیدوار شده و به آنان اعتماد کنند.  

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه عمل معجزه طلبگی است، تاکید کرد: ورع و آداب طلبگی را در وجود خود تقویت کنید تا آبروی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) باشید؛ مردم دلیلی بر صدق گفتار روحانیت ندارند مگر آن که گفتار آنان را در عمل مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه طلبه نباید با جریان زده شدن از خلوت گزینی غفلت کند، ادامه داد: یکی از مهمترین عامل پیشرفت طلبه در دوران تحصیل استماع است؛ به گفته بزرگان خوب گوش کردن زمینه رسیدن به مقامات عالیه است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تعاملی که روحانیت با جامعه برقرار می کند باید به گونه ای باشد که موجب دینداری جامعه شود، طلبه اگر بتواند آن چیزی را که می گوید در عمل اثبات کند می تواند شک و تردیدهایی که در جامعه وجود دارد را برطرف کند تا یقین در وجود آحاد جامعه جوانه بزند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: عمل انسان با مردم حرف می زند، طلاب باید با عمل کار کنند، طلبه با عملکرد خوب می تواند در قلوب مردم نفوذ داشته باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات