۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۱۷۲۱۶
حجت الاسلام قنبری خبر داد؛

تحصیل ۲۰۰ طلبه در حوزه علمیه قیضیه مازندران

تحصیل ۲۰۰ طلبه در حوزه علمیه قیضیه مازندران
حجت الاسلام قنبری از تحصیل ۲۰۰ طلبه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد و گفت: این طلاب از پایه اول تا درس خارج در این مدرسه علمیه مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
حجت الاسلام قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که این مدرسه علمیه سال ۶۲ در زمینی به مساحت ۵۲ هزار مترمربع احداث شد، گفت: این مرکز علمی از سال ۶۳ به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرده است.
 
وی با بیان این که آیت الله فاضل استرآبادی (ره) برای راه اندازی این مدرسه علمیه تلاش‌های بسیاری انجام دادند، افزود: همه دغدغه ایشان تربیت طلابی تراز اول از نظر علمی و اخلاقی بود.
 
حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که آیت الله فاضل (ره) نسبت به تلاش‌های علمی و اخلاقی طلاب بسیار جدی بودند، گفت: این عالم وارسته حتی برای بررسی وضعیت علمی طلاب در بحث‌های علمی آن‌ها شرکت می‌کردند تا ضمن اطلاع از میزان تلاش و ممارست طلاب، از نقاط ضعف آن‌ها نیز با خبر شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل همواره پیگیر رفع مشکلات علمی طلاب بودند، افزود: ایشان با پیگیری و تذکرات مداوم در جهت تقویت بنیه علمی طلاب تلاش می‌کردند.
 
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تأکید براین که آیت الله فاضل (ره) همواره بر پوشیدن لباس از سوی طلاب تأکید داشتند، گفت: تأکید مرحوم آیت الله فاضل توجه ویژه طلاب به ذی طلبگی در مسائل شخصی و اجتماعی بود.
 
وی با اشاره به این که نتیجه تلاش‌های علمی و تبلیغی آیت الله فاضل (ره) از سال ۶۳ تا به امروز پرورش و تربیت سه هزار طلبه در سطوح مختلف بوده است، افزود: در حال این افراد در حوزه، دانشگاه، دستگاه قضا و سایر مراکز علمی و اجرایی کشور مشغول خدمت به نظام اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود همچنین از تحصیل ۲۰۰ طلبه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب از پایه اول تا درس خارج در این مدرسه علمیه مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
 
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که ۲۵ استاد رسمی وظیفه انتقال مفاهیم دینی را به طلاب این مدرسه عهده دار هستند، گفت: حضور شبانه روزی اساتید در کنار طلاب این مدرسه علمیه از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های مدرسه علمیه فیضیه مازندران است.
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر پنج نظام آموزشی، جدید، غیر حضوری، درس خارج و رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی به صورت کارآمد در این مرکز حوزوی در حال فعالیت علمی هستند، افزود: اشراف شبانه روزی اساتید از لحاظ علمی و تربیتی بر روی طلاب، این مدرسه را نسبت به سایر مراکز حوزوی متمایز کرده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات