۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۷۲۴۱
رییس شورای راهبردی سیاست خارجی:

وابستگی و نداشتن استقلال عامل تحقیر عربستان است + فیلم

وابستگی و نداشتن استقلال عامل تحقیر عربستان است + فیلم
خرازی گفت: عربستان به عنوان کشور اسلامی و ثروتمند مورد تحقیر یک کشور دویست ساله مثل آمریکا قرار می‌گیرد که نتیجه وابستگی و نداشتن استقلال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیّد کمال خرازی، رییس شورای راهبردی سیاست خارجی، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نسخه‌های روسی، فرانسوی و اسپانیایی پایگاه اطّلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای که در موسسه فرهنگی و پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: امروز با وجود رسانه‌ها و ارتباطات اینترنتی خبرها سریع در دنیا منتشر می‌شود ما اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس چنین امکاناتی نداشتیم.

وی افزود: در زمینه رسانه باید بیشتر کار و تلاش شود، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت انقلاب اسلامی و نقش آن در دنیای معاصر از مقبولیت زیادی برخوردار هستند.

خرازی با بیان اینکه اگر سیر جوامع از 50 سال پیش بررسی شود بسیاری از کشورهای اسلامی و ایران دچار تحول شدند، عنوان کرد: پس از انقلاب آثار اسلامی در بسیاری کشورهای منطقه در ظواهر همچون پوشش و سایر موارد همچون آزادی‌خواهی و مبارزه با سلطه تحت تاثیر ایران قرار گرفتند.

رییس شورای راهبردی سیاست خارجی ادامه داد: از محورهای اصلی انقلاب اسلامی ایران آزادی خواهی و استقلال طلبی است که در جهان جذابیت زیادی دارد و تنها منادی ان کشورمان است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب کشورمان مستقل ترین کشور جهان است، گفت: پس از جنگ جهانی دوم اروپایی ها نوعی وابستگی مالی و اقتصادی به آمریکا پیدا کردند به همین دلیل ترامپ می تواند همه را تحت فشار تحریم اقنصادی قرار دهد.

خرازی افزود: اینکه عربستان به عنوان کشور اسلامی و ثروتمند مورد تحقیر یک کشور دویست ساله مثل آمریکا قرار می‌گیرد نتیجه وابستگی و نداشتن استقلال است.

رییس شورای راهبردی سیاست خارجی با بیان اینکه در دنیای استکباری امروز ما مفتخریم مقابل زورگویی دیگران ایستادگی و مقاومت کردیم، عنوان کرد: کسی تصور نمی کرد که ما پهپاد آمریکا را بزنیم یا کشتی انگلیس را توقیف کنیم و آنها در مقابل نتوانند کاری انجام دهند این نشان از اقتدار کشور ما دارد.

وی با بیان اینکه عظمت انقلاب اسلامی به استقلال و آزادی و رهبری با ویژگی‌های انقلابی و کلام نافذ است که برای دنیا جذابیت دارد، گفت: دشمن علیه ما تهدید و تحریم دارد اما با وجود این بین خودشان اذعان می‌کنند که رهبر انقلاب انسانی قدرتمندی است و انقلاب کشورمان عظمت دارد.

خرازی با بیان اینکه کشورهایی با زبان روس، اسپانیایی و فرانسوی که قرار است سایت به زبان آنها رونمایی شود از نظر زئوپولوتیک اهمیت زیادی دارند، ابراز کرد: اهمیت اسپانیولی زبان‌ها در این است که بزرگترین جمعیت را در دنیا دارند 60 درصد مردم در آمریکای لاتین اسپانیولی صحبت می‌کنند و آنجا انقلاب اسلامی طرفداران زیادی دارد.

رییس شورای راهبردی سیاست خارجی افزود: در آمریکا تعداد اسپانیولی زبان بیشترین جمعیت را دارد و زبان دوم مدارس آمریکا است که 70 درصد دانش‌آموزان این زبان را آموزش می‌بینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ بنده رونمایی از این سایت به چند زبان را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم که استفاده از فناوری‌های نوین در راستای استقلال و آزادی سایر کشورها باشد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات