۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۲۴۹

واکنش دولت هادی به تعیین سفیر جدید یمن در ایران

واکنش دولت هادی به تعیین سفیر جدید یمن در ایران
وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن که در پایتخت عربستان مستقر است، تعیین سفیر جدید صنعاء در تهران را محکوم کرد و گفت به سازمان ملل اعتراض خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت نجات ملی یمن، شنبه شب «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق‌العاده و نماینده یمن در ایران تعیین کرد.

دولت «عبد ربه منصور هادی» که در ریاض، پایتخت عربستان مستقر است و خود را دولت قانونی یمن می‌داند، در واکنش به این انتخاب اعلام کرد که برای این تصمیم صنعاء، به سازمان ملل اعتراض خواهد کرد. 

«معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی در صفحه توییتر خود مدعی شد که تعیین سفیر جدید در تهران خلاف قوانین بین‌المللی است و تهران نباید دولت نجات ملی یمن را به رسمیت بشناسد. او در ادامه از کشورهای جهان خواست تا مقابل آنچه دخالت ایران در امور یمن می‌نامید، بایستند.

«نجیب غلات» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی نیز مدعی شد که ایران با پذیرش سفیر «حوثی‌ها» در پی تجزیه یمن است و در پشت صحنه تمامی رخدادهای این کشور قرار دارد. او همچنین ادعا کرد که دولت منصور هادی تنها دولت قانونی یمن است.

ادعای وی در حالی است که مدت زمان دو ساله دوره انتقالی که «منصور هادی» مسئولیت آن را بر عهده داشت و یک سال تمدید آن، در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ به پایان رسید و فردای آن روز نیز منصور هادی استعفا داد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات