۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۱۷۲۵۱
رئیس کل دادگستری زنجان:

قرارگاه مبارزه با جرائم زمین‌خواری ایجاد می‌شود

قرارگاه مبارزه با جرائم زمین‌خواری ایجاد می‌شود
حجت الاسلام صادقی با اشاره به ایجاد قرارگاه مبارزه با جرایم زمین‌خواری، گفت: برنامه‌ریزی مستمر برای مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق عامه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‎الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به وضعیت باغ شهر‌های استان زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دادگستری استان بدوا متوقف کردن رشد قارچ گونه این پدیده و نیز برخورد قانونی با متخلفین و یا مجرمین و قلع و قمع ضربتی همه مستحدثات غیرمجاز در حال ساخت است.

رئیس کل دادگستری زنجان افزود: در همین راستا جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان با محوریت اتخاذ شیوه عملیاتی برای اجرای کامل و به موقع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با حضور همه مدیران دستگاه‌ها و ادارات متولی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: برابر مصوبه جلسه مذکور مقرر شد، سریعا قرارگاهی به فرماندهی دادستانی مرکز استان با عنوان «قرارگاه مبارزه با جرایم زمین خواری » ایجاد و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای عملیات مستمر برای مبارزه با زمین‌خواری و اعاده به وضع سابق کردن اراضی و حفظ حقوق عامه در این قرارگاه صورت گیرد، لذا به قید فوریت اولین جلسه قرارگاه مذکور در مورخ 31 تیرماه سال جاری تشکیل شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: در این جلسه مقرر شد جهاد کشاورزی و امور اراضی استان زنجان با همکاری سایر اعضا و تامین بخشی از امکانات و ماشین‌آلات سنگین از جمله لودر و بیل مکانیکی از طرف ادارات شهرداری، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل و بنیاد مسکن با حضور مستمر احدی از معاونین دادستان در یک اقدام برنامه‌ریزی شده و هماهنگ به صورت ضربتی در مدت زمان حداکثر ۱۰ روز طبق مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اشاره شده نسبت به قلع و قمع ۱۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حال انجام اقدام شود.

رئیس کل دادگستری زنجان  گفت: برای ابلاغ و انتقال جدیت و قاطعیت دادستانی در راستای اجرای قانون و همچنین برای جلوگیری از بروز تبعات احتمالی و نیز اتمام حجت با خاطیان فعال در امر ساخت باغ ویلا سریعا جلسه‌ای در مورخ 30 تیر 98 با مدیران ۵۳ باغ شهر مستقر در استان در محل دادستانی برگزار و مقرر شد همه مدیران باغ‌شهر‌ها با نصب بنر بر درب ورودی مجموعه‌ها ضمن اعلام هشدار و تذکرات لازم و عواقب قانونی ساخت غیرمجاز باغ ویلا‌ها موضوع تخریب مستحدثات غیرقانونی به اعضای باغ‌شهر‌ها قبل از شروع عملیات قرارگاه اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته به اعضا فرصت داده شد تا برای به حداقل رساندن خسارت مالی و معنوی راسا نسبت به تخریب مستحدثات و اعاده به وضع سابق اراضی اقدام کنند که در این زمینه در یک اقدام انگیزشی و مثبت تعدادی از صاحبان باغ ویلاها، اراضی خود را اعاده به سابق کردند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: در همین خصوص و وفق جدول برنامه‌ریزی شده و با نظارت و پیگیری دادستانی مرکز استان تیم عملیات متشکل از یگان انتظامی و مدیران امور اراضی استان و جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و در یک اقدام هماهنگ روز شنبه مورخ پنجم مرداد 98 تعداد ۲۱ مورد باغ ویلای در حال ساخت را در قطعات یک تا 2 هزار متر مربع تخریب و بر حسب مصوبات قرارگاه مبارزه با جرائم زمین، این عملیات برای همه ۱۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی هفته اخیر انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تقاضای مالکین به تعداد ۲۷ مورد بنا فرصت ۲۴ ساعته در محل اجرای اعطا شد تا آن‌ها راسا نسبت به جمع‌آوری و اعاده به وضع سابق اقدام کنند، در غیر این صورت و یا تعلل و تساهل عملیات مذکور برای آن‌ها نیز پیاده خواهد شد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات