۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۱۷۲۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

همراهی روحانیت با نظام عامل ماندگاری دستاوردهای انقلاب است

همراهی روحانیت با نظام عامل ماندگاری دستاوردهای انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وقتی دولت و روحانیت و نظام با هم باشند دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در جامعه ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مشاور فرهنگی وزیر نفت و دبیر شورای اقامه نماز وزارت نفت، با اشاره به برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرده‌اند در این چهار دهه برکت‌های فراوانی نصیب انقلاب و این ملت شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت، عظمت و هیبت داد، اضافه کرد: این اقتدار و هیبت و هیمنه از برکت انقلاب است؛ به‌گونه‌ای که پس از پیروزی انقلاب، ایران اسلامی دارای هویت مشخص بوده و هم مردم و هم امامین انقلاب بلندهمت بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امامین انقلاب در این 40 سال مردم را به قله‌ها دعوت کرده و این‌گونه قله‌های بلند عزت و اقتدار فتح شده است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در این دستاوردها، اظهار کرد: روحانیت در همه این مراحل نقشه داشته است؛ به‌گونه‌ای که هم در بلند تربیت کردن مردم، هم در ایجاد هویت جدید واقعی برای مردم و هم در این اقتدار و هیبت نقش‌آفرین بوده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در نظام اسلامی رابطه بین علما و امرا بسیار مهم بوده و منشأ خیر و برکات فراوانی است، خاطرنشان کرد: وقتی دولت و روحانیت و نظام با هم باشند این دستاوردها ماندگار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: روحانیان شاغل در وزارت خانه‌های مختلف ازجمله وزارت نفت جایگاه حساسی دارند؛ زیرا نقش آن‌ها در آرامش بخشی و نظم و ساماندهی امور بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وزارت نفت در کشور، اظهار کرد: متأسفانه باید بپذیریم اقتصاد ما تک‌محصولی بوده و به نفت وصل است؛ درنتیجه باید تلاش کنیم این وابستگی کمتر شود.

وی با تأکید بر اجتناب از خام فروشی نفت، افزود: یک مصداق رونق تولید که مورد تأکید رهبری است، افزایش تولید نفت و فرآورده‌های نفتی است؛ لذا ما باید از خام فروشی به سمت تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی برویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما مواد خام را می‌فروشیم و در مقابل با 10 برابر قیمت فرآورده‌ها را می‌خریم که این امر ضرر زیادی برای ما دارد در حالی که اگر مواد خام ما تبدیل به فرآورده‌های مختلف شود اقتصاد ما بیش از گذشته پویا خواهد شد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات