۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۷۳۰۵
عضو حزب‌الله:

تحریم و تهدید آمریکا واقعیت را تغییر نمی‌دهد

تحریم و تهدید آمریکا واقعیت را تغییر نمی‌دهد
عضو بلندپایه در حزب‌الله لبنان در واکنش به شایعاتی درباره احتمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله و متحدانش در لبنان، آن را «ظلم و تجاوز» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید «هاشم صفی الدین» عضو شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، تحریم‌های آمریکا را «ظالمانه» و «تجاوز» به حقوق مردم لبنان توصیف کرد. 

به گزارش روزنامه الاخبار، صفی الدین گفت: کل کاری که آمریکایی‌ها می‌کنند، از تحریم و تهدید و حمله [به سیاسیون]، ظلم و تعدی و تجاوز به تُجار و و مردم است. همه اقداماتی که آمریکا می‌کند و هر آنچه در این خصوص می‌شنوید، به آن توجه نکنید چون کارهایش، چیزی را در واقعیت تغییر نمی‌دهد. 

طبق گزارش‌های خبری، آمریکا قصد دارد علاوه بر تشدید فشار بر حزب‌الله، سیاسیون غیرشیعه نزدیک به حزب‌الله در لبنان را هم تحریم کند. 

به گفته این مقام حزب‌الله «آمریکا تلاش کرده اما شکست خورده. آمریکا ناکامی‌های زیادی داشته لذا در لبنان و با واقع‌نگری کامل، باید اعلام کرد که درست است آمریکا در لبنان دوستان و کسانی دارد که از اقداماتش سود می‌برند و می‌تواند مزدور اجیر کند، اما از امروز به بعد دیگر امکانش را ندارد که [دولت] لبنان را دنبال سیاست‌ها و اولویت‌های خودش بکشد. زمان این کارها دیگر گذشته و تمام شده است.

صفی الدین همچنین تأکید کرد که «آمریکا با فشار و حضور و سیاسیون و تهدیدهای و تحریم‌ها و حمایتش از اسرائیل و همه فشاری که بر منطقه و لبنان می‌آورد، باز هم نخواهد توانست در لبنان حرف آخر را بزند. زمان این حرف‌ها دیگر گذشته است». 

روز گذشته همچنین «محمد عبدالحمید بیضون» وزیر سابق برق لبنان و نماینده پارلمان این کشور به روزنامه الشرق الاوسط گفت که آمریکا به دنبال تحریم وزرای خارجه کشورهای نزدیک به حزب‌الله است.

ارسال نظرات