۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۱۷۳۱۰
حجت الاسلام مقنی:

اصفهان برترین استان در حفظ قرآن کریم|رسانه ها دغدغه قرآنی ندارند

اصفهان برترین استان در حفظ قرآن کریم|رسانه ها دغدغه قرآنی ندارند
مسؤول بنیاد مسابقات قرآن کریم از برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم به میزبانی اصفهان خبر داد و گفت: قرآن در جامعه ما محجور است، رسانه‌ها دغدغه قرآنی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی مقنی مسؤول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات قرآن در دو بخش انجام می‌شود که بخش اول از دهم مرداد در قم آغاز شده است، گفت: این بخش تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت، مرحله نهایی مسابقات در استان اصفهان از ششم تا نوزدهم در دو بخش خواهران و برادران خواهد بود. آیین افتتاحیه ششم مهرماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، هفتم مهرماه مراسم اختتامیه مسابقات اذان و همخوانی و هم آوایی خواهد بود، بخش خواهران نیز روز دوازدهم افتتاحیه خواهند داشت. در مسابقات سراسری امسال حدود ۸ مراسم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از مرحله استانی مجموعا ۵۳۰ نفر و در بخش خواهران ۴۱۰ نفر شرکت کننده در رشته‌های آوایی و معارفی داریم، رشته حفظ موضوعی، تفسیر و رشته حفظ معارف و احادیث نیز در شهریورماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد. در کل کشور در تمام رشته‌ها نزدیک به ۷۰ هزار نفر در تمامی رشته‌ها حضور داشتند.

حجت الاسلام مقنی مسؤول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، خاطرنشان کرد: مسابقات اصفهان بسیار چابک و پرانرژی برگزار خواهد شد، چرا که مسابقه‌ها فشرده نخواهد بود و مخاطبین و شرکت کنندگان بهتر می‌توانند از این مسابقات استفاده کنند. نفرات برتر و برگزیده رشته‌های مختلف در مسابقات امسال اصفهان حضور خواهند داشت و این موضوع برای نشاط و انرژی مسابقات بسیار مفید و اثرگذار است.

وی از حضور ۱۱۰ برادر و ۳۲۰ خواهر در رشته‌های حفظ و قرائت، همسرایی، دعا خوانی و اذان خبرداد و تصریح کرد: در شهر اصفهان چند بخش مسابقه برگزار می‌شود و نزدیک به ۶۰ داور در این مسابقات حضور خواهند داشت که در بخش خواهران نیز ۲۵ داور قضاوت خواهند کرد.

حجت الاسلام مقنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بهترین میزبان مسابقات بین المللی قرآن کریم است و حتی سطح مسابقات ملی ما از مسابقات بین المللی بسیار بالاتر است، اظهار کرد: داوری بسیار دقیق و حرفه‌ای، پوشش رسانه‌ای مناسب، دیده شدن و مطرح شدن کسانی که در مسابقات حضور دارند از جمله دستاوردهای مسابقات قرآنی کشور است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان برترین استان کشور در حوزه حفظ قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان قهرمانان بسیاری در مسابقات کشوری و بین المللی دارد. میزبانی استان اصفهان بنابر درخواست این استان از دو سال قبل مشخص شد، سال آینده استان خراسان رضوی و سال بعد تهران میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم خواهد بود.

حجت الاسلام مقنی در ادامه افزود: قرآن در جامعه ما محجور است، رسانه‌های ما دغدغه قرآنی ندارند و اگر یکسال مسابقات قرآنی برگزار نشود کسی اعتراضی نخواهد کرد، حتی در حوزه علمیه نیز توجه درستی به قرآن کریم نمی‌شود. مردم نیز به دلیل نبود فرهنگسازی دغدغه قرآنی جدی ندارند و همه اینها باعث محجوریت قرآن در کشور شده است./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات