۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۷۳۱۷
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

رونق بی‌نظیر تعمیر کشتی‌ها با استفاده از توان داخلی

رونق بی‌نظیر تعمیر کشتی‌ها با استفاده از توان داخلی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد یاردهای ساخت و تعمیر کشتی ما از بدو تاسیس تاکنون رونقی نظیر امسال به خود ندیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد اسلامی در همایش روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی اظهار داشت: دشمن در طول 40 سال اخیر یک هدف اصلی را دنبال کرده است و آن اینکه اجازه موفقیت و پیروزی را در انقلاب اسلامی ساقط کند و مانع حرکت و توسعه ایران شود و 40 سال از این حرکت دست نکشیده است.


وی افزود: دشمن برای رسیدن به هدف خود مفتخر به ابزار تحریم است که پیچیده‌ترین آن را علیه ایران اعمال کرده و به صورت کنترل میز به میز ما را تحریم می‌کند. ساده‌ترین جلوه اقتدار ایران این است که سفارتخانه‌های آمریکا در همه کشورهای دارای حق وتو و غیر از آن مداخله می‌کنند.


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ باید سهم خود را از اقتصاد جهانی دریایی کسب کنیم. ما اتصال به دریاهای آزاد داریم و این ظرفیت می‌تواند مشاغل متعدد ایجاد کند و باید جهت رونق اقتصادی از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

بنادر ما می‌تواند جذب گردشگر کند. اسلامی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ساخت و تعمیر شناور تسهیلاتی از محل وجوه اداره شده پرداخت می‌کند و این باید توسعه یابد. ‌در جلسه‌ای که اخیرا با مدیرعامل ایزو ایکو داشتیم به ما گفت که یاردهای ساخت و تعمیر کشتی ما از بدو تاسیس تاکنون رونقی نظیر امسال به خود ندیده است.

 

به گفته وی، اما شیپ‌ یاردهای ما به تعدادی که باید یک کشور به عنوان کشور قدیمی دریایی باشد، نیست. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 10 سال پیش رهبری به موضوع نیروی دریای راهبردی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و اعلام کردند نیرویی که قدرت راهبردی دارد از خلیج‌فارس به بیرون را امنیت ایجاد کند و خلیج‌فارس و تنگه هرمز در راستای ایجاد امنیت در اختیار نیروی دریایی سپاه باشد و امروز همه عزت آفرینی این تصمیم را درک می‌کنند.


در این همایش، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم 7+1 می‌تواند امنیت را در خلیج‌فارس ایجاد کند؛ هفت کشور جنوبی خلیج‌فارس در کشور ایران که طولانی‌ترین مرز دریایی را با خلیج‌فارس دارد می‌توانند به امنیت پایدار در منطقه کمک کنند.
وی ادامه داد: حضور بیگانگان در منطقه خلیج‌فارس ناامنی و بی‌ثباتی دارد، بیگانه دلش نمی‌سوزد، در منطقه آتش برقرار شود آنها فقط می‌خواهند به کشورهای منطقه دیکته کنند که شما به سلاح نیاز دارید و ما دارای سلاح هستیم.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: در همایشی که چندی پیش در قطر برگزار شد که یکی از فرانسوی‌ها که با ما نشستی داشت، گفتم که چرا در خلیج‌فارس هستید و وی مدعی شد ما برای امنیت به خلیج‌فارس آمده‌ایم، اما به وی گفتم که شما ناامنی‌ ایجاد کرده‌اید، شما صدام را تجهیز کردید، اما بدانید خلیج‌فارس محل امنی است. تنگسیری اضافه کرد: خلیج‌فارس 250 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و خلیجی بسته است، اگر یکی از همین ناوها و یا زیردریایی‌هایی که سوخت هسته‌ای دارند در این منطقه دچار مشکل شود، سالیان سال برای کشورهای منطقه مشکل ایجاد خواهد شد، همین کشورهای جنوبی خلیج فارس و همسایه‌های مسلمان ما که آب شیرین کن دارند، آبی برای خوردن نخواهند داشت و اگر اتفاقی در خلیج‌فارس رخ دهد، اینها از تشنگی می‌میرند.


همچنین، امیر حسن خانزادی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سال‌های گذشته صنعت دریانوردی رشد چشمگیری داشت و حمل‌ونقل کالا و تجارت از مسیر دریا روز به روز در حال رشد است.‌ ‌ظرفیت‌های دریایی کشور در سال‌های پیش رو با تدبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن سازی نمایان‌تر شده است و امروز موضوع توجه به دریا و احیای تمدن دریایی بیش از پیش در دستور کار است.


وی افزود:‌ ‌امروز ناوهای هواپیمابر آمریکا و انگلیس و کشتی‌های آنها با اسکورت فراوان 300 مایل دورتر از آب‌های ایران مستقر شده‌اند. ما در یک سال گذشته 13 ناوگروه رزمی به دریا اعزام کرده‌ایم. بیش از 500 روز دریانوردی که حجم قابل توجهی داشته‌ایم تا بستر امنیت فراهم شود./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات