۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۱۷۳۳۶
مفتی مصر:

توجه به علم‌‌آموزی در میان مسلمانان برخاسته از شیوه علمی قرآن کریم است

توجه به علم‌‌آموزی در میان مسلمانان برخاسته از شیوه علمی قرآن کریم است
مفتی مصر اهمیت علم آموزی در اسلام را نتیجه شیوه و الگوی علمی قرآن کریم دانست.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در پیامی به مناسبت «عید علم» در مصر، با بیان اهمیت علم‌آموزی در اسلام، از تلاش علما، شخصیت‌های علمی و پژوهشی و نخبگان در ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش تجلیل کرد.

شوقی علام در این پیام با اشاره به دعوت همیشگی اسلام از مسلمانان برای علم‌آموزی و احترام به جایگاه علما تاکید کرد: خداوند همه چیز را مسخّر انسان گرداند تا آدمی با بهره‌گیری از خیرات، برکات و ثروت‌های زمینی و آسمانی، در آیات الهی تدبّر کند.

وی افزود: اسلام دین علم، معرفت و شناخت بوده و همواره پیروانش را به علم‌آموزی دعوت و تشویق کرده است تا آنجا که در سخنان رسول گرامی اسلام آمده است که «طلب علم فریضه‌ای است بر هر مسلمانی»

مفتی مصر خاطر نشان کرد: اهمیت اسلام به علم و دانش در اولین آیه نازل شده بر رسول گرامی اسلام (ص) «إقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» نمایان و مشهود است و این آیه ارزش، جایگاه و اهمیت علم، معرفت، شناخت دین حنیف اسلام را به خوبی منعکس می‌سازد.

عالم اهل سنت مصر توجه قرآن کریم به علم آموزی را برخاسته از روح روش صحیح علمی قرآن دانسته و تصریح کرد: روحیه علمی است که انسان را به سوی کشف مجهولات در جهان هستی و مظاهر دنیایی سوق می‌دهد تا به قدرت خداوند و عظمتش در جهان هستی پی‌ ببرد.

شوقی علام در پایان با بیان دلایل فراوان در قرآن کریم و سنت نبوی بر تشویق اسلام به کسب علم اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی، احترام به جایگاه علما و تقدر از زحمات علمی آنان را وظیفه همگانی می‌داند.

محمد رایجی
ارسال نظرات