۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۳۴۴
حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

غدیر خم عید ولایت است

غدیر خم عید ولایت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر خم عید ولایت است، گفت: ولایت باوری و امامت محوری تنها راه نجات انسان از گمراهی و مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت دهه ولایت و امامت در مسجد جامع غدیرخم گفت: غدیر خم عید ولایت است.

وی باطن ولایت را نور دانست و ادامه داد: انسان به واسطه نور ولایت می تواند از ظلمات عالم دنیا رها و به سعادت ابدی نائل شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با تاکید بر اینکه باطن عید غدیرخم باید مورد توجه همگان باشد، ابراز کرد: شیعیان به نور ولایت روشن و دیگران از مشاهده این نور محروم هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیعیان واقعی تحت امر ولایت هستند و هرگز از دایره ولایت خارج نمی شوند، اظهار داشت: ولایتمداران دارندگان نور الهی هستند؛ کسانی که ولایت امیرمومنان علی(ع) را قبول کردند هرگز خلاف خواسته ایشان عملی انجام نمی دهند که مورد غضب خداوند قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مقام امامت بالاتر از نبوت است، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: من پیامبر نشدم مگر با نور ولایت و امامت علی؛ ولایت باوری و امامت محوری تنها راه نجات انسان از گمراهی و مشکلات است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین مجد هاشمی ادامه داد: انبیای الهی مبلغ و امامان معصوم مجریان دین الهی بودند؛ برای همین مقام امامت از جایگاه نبوت بالاتر است زیرا امام کامل شده نبوت است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دین به واسطه امام در جامعه پیاده می شود؛ لذا انبیای الهی آمدند تا مقصد را نشان دهند و امامان معصوم انتخاب شدند تا بشر را به مقصد برسانند.

وی با اشاره به اینکه دین الهی در روز غدیر به کمال رسید، ابراز کرد: کمال دین نیازمند زمان و شرایط خاصی داشت تا نبوت کامل و دین الهی به کمال برسد؛ ماجرای غدیر یک امر الهی بود که خداوند در این روز امام علی(ع) را انتخاب کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یاراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
حجت ‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی را بیشتر معرفی کنید.
آیا ایشان انتخاب خبرگزاری است یا توسط خبرنگار انتخاب شده اند؟ این مسجد در کدام شهر واقع شده است؟ کدام ارزش خبری در این خبر نهفته است؟
0
0